Някои от тези тенденции вече се усещат в България, а други тепърва ще навлизат. Запознайте се с тях.
1. Доставка на продукти до дома
Хората обръщат все по-голямо внимание на храненето и готвят все по-често. Това доведе до бум в доставките на хранителни продукти. Заетите хора често нямат време за пазаруване и предпочитат да платят такса за доставка, но да ядат качествена, домашна храна.
2. Дръзки промени в класически рецепти
Всяко поколение яде различни неща. Опитайте се да накарате вашите родители да ядат сос песто или салата от авокадо. Дори да им харесат, тези храни едва ли ще станат част от менюто им. Те просто не са свикнали с тези продукти. Същото е и с рецептите. Всяко поколение променя или добавя нещо свое. Например варене на спагети във вино, или пък кекс със сушени домати.
3. Мъфини с яйце
Омлетите във формата на мъфини са на гребена на кулинарната вълна в момента. Сложете ги в хладилника и изненадайте гостите си с тях.
4. Зеленчуци заменят въглехидратите
Суровоядството и веганството популяризираха идеята за замяна на пастата и ориза със зеленчуци. Нудълите от тиквички и оризът от карфиол са ярки представители на тази тенденция.
5. Кутиите Bento Box за пренасяне на обяд
Кутията с купички, напомнящи за храненето в самолет, става все по-разпространен начин за носене на обяд в офиса. Предимството им е, че с тях по-лесно контролирате количеството на храната. Докато с големите буркани и кутии винаги ще се изкушите да хапнете повечко.
6. Чай матча
Японският зелен чай става все по-популярен. В буквален превод името му означава "смлян чай”. Прави се от стрити на фин прах млади листа зелен чай и има „каймак” по подобие на кафето. Матча не съдържа много кофеин, но е силен антиоксидант и дава чудесен старт на деня.