В иранските социални медии избухна дискусия около многоженството при мъжете. Причината - поредица от плакати, публикувани от Hassani Design - частно дружество, които са пионери в сливането на дизайнерски концепции за култура и съвременни тенденции. В консервативния град Кум бяха предизвикани дебати с тема полигамията, с цел да се има повече диалози сред иранците. Преди плакатите обаче се излъчваше и телевизионна програма с участието на духовника Gholamreza Ghasemian, защитаващ практиката. В ефир той сподели, че
Не знам защо някои хора са толкова упорити да правят нещо, което противоречи на всички етични, вродени, човешки и естествени принципи, защото няма морална или рационална причина за подобни практики според мен. Тази пропаганда в полза на многоженството се корени в отхвърляне на това, което жените наистина искат, а може би и във вулгарността на мъжете.
Faezeh Hashemi, бивша депутатка и активистка за правата на жените, се противопоставя на многоженството.
Тя казва, че популяризирането на многоженството е най-големият грях и предателство на обществото. В продължение на години активистите за правата на жените в Иран се опитват да премахнат закона, който позволява на мъжете да имат повече от една съпруга. Но тези им усилия са неуспешни. Напоследък насърчаването на многоженството е широко разпространено и правителството не се меси. В интервю за IranWire тя споделя:
Не знам защо някои хора са толкова упорити да правят нещо, което противоречи на всички етични, вродени, човешки и естествени принципи, защото няма морална или рационална причина за подобни практики според мен. Тази пропаганда в полза на многоженството се корени в отхвърляне на това, което жените наистина искат, а може би и във вулгарността на мъжете.
Що се отнася до временния брак, аз лично не открих за него да се споменава някъде в Корана. Има стих за многоженството, но той го отхвърля, тъй като трябва да има равнопоставеност между съпругите на мъжа. Ако мъжът не може да се отнася еднакво със съпругите си, той не бива да си търси втора съпруга. Но когато мъж си вземе втора съпруга или направи временен брак, то е от емоции към другата жена. Тогава - има ли той същите чувства към първата си съпруга? Не! Следователно има емоционално неравенство. Ето защо казвам, че многоженството е антирелигия и антиислям."
Според нея трябва да се говори много повече за грозотата и нечестивостта на този акт, както и да се обясни неговият отслабващ ефект върху семейните устои.