Постелка, бутилка вода и желание – това е всичко необходимо, за да спортувате у дома по време на карантина. В условия на извънредни мерки, заради пандемия много хора спират работа или работят от вкъщи. За продуктивен home office се изисква дисциплина, но за да останете и в добра физическа форма по това време, е нужна СИЛНА дисциплина. Тонусът, гъвкавостта и здравите мускули могат само да помогнат имунната система да бъде силна. Тя е естественият ни щит и собствено оръжие срещу вируси, зарази, болести и т.н. Ето няколко достъпни практики и упражнения, които може лесно да изпълнявате, докато си стоите у дома и така да останете в добра кондиция.

  • По време на изолация – снимка как дядо боядисва косата на своята съпруга е всичко, което ви трябва в момента
  • Студентка в Париж дава безплатни уроци за деца по френски и набира доброволци за педагогическа взаимопомощ
  • Влади Караджов: Най-накрая ще оправите скърцащата врата, за която жена ви непрекъснато говори
  • 17 креативни идеи за работното ви място у дома (СНИМКИ)
  • Нели Тодорова: Колегите ми, които са на терен, имат нужда от нашата помощ
  • Мария Силвестър: Направете всичко, което до този момент сте отлагали! (ВИДЕО)
  • #ОстанетеСиВкъщи с любимата музика на Рут Колева
  • Актьорът Иво Аръков пусна мустаци
  • Очите като вход за коронавируса - как да се предпазим?
  • 5 морски изгледа от уеб камери по света, на които може да се насладите на живо
  • #ОстанетеСиВкъщи с любимите книги на Мария Лалева
  • Рапърът Енчев рисува и учи JavaScript със синовете си (ВИДЕО)
  • #ОстанетеСиВкъщи с любимите книги на Палми Ранчев
  • Флорина Иванова: Както спортистите никога не се предават, така и ние няма да го направим
  • Лиляна Боянова: Времената са трудни! От нас зависи час по-скоро ситуацията да се оправи
  • Жените в България са по-стресирани заради коронавируса от мъжете
  • Славена Вътова: С децата всеки ден танцуваме и се правим на чудовища с легени на главата
  • Моника Балаян: Спокойствие и смях - вътрешните ни оръжия срещу COVID-19. А любовта е най-голямото!
  • Как домът, от източник на сигурност, може да се превърне в източник на стрес
  • Снимка на деня: Пак ще се смеят деца, пак ще бият сърца...

  • 20 минути сутрешна йога за цялото тяло с Бистра Копанарова

За тази практика е необходима само постелка за йога. Добре е да се прави рано сутрин,  в добре проветрена стая или на отворен прозорец. Релаксиращата музика може допълнително да помогне за пълноценното изпълнение на движенията. Бистра Копанарова се занимава от повече от 10 години с йога и астрология. Към момента се е концетрирала върху онлайн тренировки и лични астроконсултации.

  • Стречинг с фитнес инструктора Станимир Михов

Включването на упражнения за мобилност помага за подобряване на гъвкавостта, намаляване на  стягането и прави тренировките в пъти по-ефективни и безопасни. Работата пред компютър или такава, която не е свързана с много движение, може да е причина за скованост. А това да доведе до различни изменения, дори свързани с появата на шипове и редица други неприятни болежки, най-често болки в кръста.

  • Да изправим стойката с Анна Векова

Продължителната работа може да стане причина за гръбначни изкривявания и други промени в естествената стойка на тялото. Анна Векова, която е кинезитерапевти, представя комплекс от изправителни упражнения в съвременен прочит.

 

  • Упражнения за стегнат корем с Лили Стефанова

Тези тренировките е добре да се случват 2-3 пъти в седмицата. Правилото обаче е, че стегнат корем се прави не само със спорт, но и със здравословно хранене. Лили Стефанова показва в „Преди обед“ по bTV упражнения за стегнат корем. Правят се в серии по три, като за всяко се отделят 20 секунди. Цялото видео може да видите тук:

  • Кондиционна домашна мини тренировка от треньора на баскетболен тим Балкан (настоящ шампион на България за мъже)

В условия на самоизолация, баскетболният треньор често споделя в профила си във Facebook видеоклипове с различни по вид и натовареност тренировки в домашни условия.

1. Подскоци - 5 серии с продължителност 1 минута.

2. Клекове - 3 серии по 20

3. Лицеви опори - 3 серии по 13

4. Коремни преси - 3 серии по 23 коремни преси.

Движението е здраве, смехът - също. Но не забравяйте - ходенето от дивана до хладилника не се брои за спорт!

Останете си вкъщи и бъдете в добра форма.