Жените, в менюто на които по няколко пъти на седмица има риба, са по-малко предразположени към психични разстройства от тези, които не я консумират. Това показват резултатите от изследване на шведски учени от Каролинския институт, съобщи в. "Упсала Нюа Тиднинг".
В изследването са участвали 34 000 жени, които са отговаряли на въпроси, свързани с храненето си. 11 години по-късно те отново са били поканени на разговор по повод психичното им здраве и възникване на симптоми, напомнящи психоза.
Оказало се, че симптомите на психозата се срещат два пъти по-често при представителките на нежния пол, които никога или рядко ядат риба, в сравнение с тези, които я консумират по 3-4 пъти на седмица.
"Това потвърждава хипотезата, че недостигът на витамин D и някои мастни киселини, които са налице в рибата, могат да спомогнат за възникване на психично разстройство" - твърдят авторите на изследването.
-
Известни българи, които публично са споделяли за зависимостта си към алкохола и наркотиците -
Не прекалявайте с водата: Ето колко чаши на час могат да имат фатален изход -
Елена Петрова: Колкото и силна да е жената, когато запази невидимата си крехкост, няма мъж, който да може да устои (ВИДЕО) -
30 г. от смъртта на баба Ванга. Тревожните ѝ предсказания за 2026 г. (ВИДЕО)
-
7 съвета как да предпазим кучето си от смъртоносния "сърдечен червей" -
European Supermarket Magazine: Български магазин е сред най-добрите супермаркети в Европа -
EXE Beach Festival навлиза в своята кулминация с MRAK, Peggy Gou и Jamie Jones -
Донорските автомобили: тънката граница между изгодна покупка и скъп риск





