Червена, огнено червенa, ще е зимата тази година. И следващата. Допълнена от животински шарки (не ги обичаме ние, но няма как).
Освен това, вечното черно и бяло. И бухнали рокли, и поли тип Мадона в “Like a Virgin”. О, да - и къси поли, много къси поли.
Кой задава тези тенденции? Французите от Lanvin, майсторите на висша мода, които направиха едно странно и неочаквано общo начинание с масовата шведска марка H&M.
Компанията вече пусна за продажба новите модели в 200 от магазините си по света.
"Макар и толкова различни една от друга, Lanvin и H&M споделиха едно и също виждане - да донесат радост и красота на жените и мъжете по света", заяви артистичният директор на модната къща Албер Елбаз.
"Винаги съм се заричал, че няма да проектирам колекция, предназначена за широко разпространение. Онова, което ме привлече, е, че по-скоро H&M се е приспособила към лукса, отколкото Lanvin към широкото разпространение и че това не е за сметка на качеството", допълни творецът.
Колекцията беше представена миналата седмица на ревю в Ню Йорк, на което присъстваха знаменитости от ранга на София Копола и Анди Макдауъл.
Според модния експерт Жан-Жак Пикар жените отдавна смесват всичко. Това е в традициите, увери той. Вероятно има клиентки, които не купуват сп. "Ел", нито сп. "Вог", и в колекцията от H&M ще открият работата на Елбаз. Жените, които ще си купят облекло от новата колекция, вероятно трудно биха купили модели на Lanvin след три месеца, защото цените им са по-високи, допълни той.
Всъщност партньорството между прочути модни дизайнери и компании за облекло, предназначено за широко разпространение, датира от 90-те години на миналия век. През 1996 г. Ив Сен Лоран проектира облекла за гиганта за каталожна търговия "Редут". През 2004 г. H&M ползва услугите на Карл Лагерфелд, а година по-късно повери своя колекция на британската дизайнерка Стела Маккартни.
Моделите от колекцията на Lanvin за H&M вижте ТУК.