Продажбите на мармалад във Великобритания скочиха през изминалия месец, когато нацията засвидетелства почитта си към покойната кралица, оставяйки този емблематичен продукт за закуска на местата за поклонение, пише „Таймс“, цитиран от БГНЕС.
Необичайният знак на съболезнование бе вдъхновен от комедиен скеч с участието на кралица Елизабет II по повод честванията на нейния Платинен юбилей по-рано тази година.
В скеча мечето Падингтън се присъединява към нея в Бъкингамския дворец за чай и сандвичи с мармалад, неговата любима храна, а самата кралицата в един момент изважда сандвич от дамската си чанта.
След смъртта й на 8 септември толкова много хора оставиха сандвичи с мармалад и цветя, че Royal Parks, организацията, отговорна за управлението на парковете в Лондон, призова тази практика да бъде преустановена.
Новите данни за пазара на хранителни стоки показва, че продажбите на мармалад са се повишили с 18 процента през септември в сравнение със средните стойности от началото на годината.
Мармаладът не е единственият продукт, претърпял ръст на продажбите в дните след смъртта на кралицата. Аперитивът Dubonnet, смятан за любимата напитка на кралицата, се е разпродал от супермаркетите онлайн.
Не за първи път през тази година кралицата е причина за увеличаване на продажбите. Потребителите похарчиха големи суми по време на Платинения юбилей през юни – общо 87 милиона паунда през седмицата на празненствата.