Седем от всеки десет човека на възраст между 18 и 19 години използват ТikTok, докато употребата сред респондентите на възраст между 20 и 29 години е приблизително 56%, сочи изследване на Statista.
Камарата на представителите в Съединените щати гласува с огромно мнозинство одобряване на мярка, която ще забрани ТikTok в Америка. Против приложението също са Доналд Тръмп и Джо Байдън.
Според законопроекта, китайската компания собственик трябва да продаде дяловете си в рамките на 6 месеца. Ако това не стане, ТikTok ще бъде забранен на територията на САЩ.
Законопроектът беше приет на 13 март с 352 гласа „за“, 65 „против“ и един „въздържал се“.
Има ли заплаха за ТikTok?
Платформата за кратки видеоклипове има 170 млн. потребители в САЩ. YouTube, ТikTok, Snapchat и Instagram остават най-използваните онлайн платформи сред американските тийнейджъри, сочи проучване на Pew Research Center от 2023 г.
Популярността на ТikTok се повишава през 2016 г., сочи друго изследване на Statista. Към 2022 г. приблизително 41% от потребителите в САЩ са ангажирани с популярното видео приложение.
Безопасен ли е ТikTok?
Онлайн предизвикателствата в ТikTok са тема на дискусии през последните години, като родителите на много деца изразяват опасения за безопасността по отношение на съдържанието в платформата. Що се отнася до мнението на възрастните в САЩ, благоприятното отношение към платформата намалява с възрастта.
33% от потребителите на възраст между 18 и 34 години имат положително мнение за приложението през 2021 г. Само един от всеки 10 потребители на възраст между 45 и 64 години е на същото мнение. 20% от всички възрастни са с много неблагоприятно мнение за ТikTok.
Въпреки критиките, платформата има най-голям брой инфлуенсъри, които се фокусират върху теми като информираност за психичното здраве и позитивно отношение към тялото. През 2021 г. един от най-следваните профили в платформата е на Никол Лили Кристу, като нейният профил @nikkililly има приблизително 7,7 милиона последователи само в Обединеното кралство.
7 от най-странните тенденции в ТikTok:
1. Видеоклипове, които носят удоволствие по странен начин
Те се превърнаха в своеобразна категория. Това са видеоклипове, от които потребителите не могат да откъснат поглед и дори самите те не знаят защо. Такива са - клипове, в които някой майсторски боядисва стая или украсява торта с перфектна прецизност. А също гладко плъзгащи се калиграфски пера, които рисуват перфектни кръгове, ръце, които полагат тухли по творчески начин. Бонус точки има, ако видеото е придружено с успокояваща музика.
2. Видеоклипове с „липсинг“
Видеоклиповете, на които създателите на съдържание трябва да имитират с устни онова, което чуват от аудиото. Всъщност първоначално TikTok служи като платформа за синхронизиране на устните, позволявайки на потребителите да пеят заедно с любимите си песни.
3. Черно чувство за хумор
Така сред тенденциите на платформата е хапливото чувство за хумор.