Най-скъпите рокли в историята на киното са произведения на изкуството. Появата им на големия екран направи филмите зрелищни, а техните собственици – модни икони на всички времена.

Киното е изкуство, което ни пренася в един по-вълнуващ свят с помощта на всеки детайл – от декорите до костюмите.

Дрехите във филмите не са само облекло за героя, облечен с тях, те са символ на епохата и целия живот на персонажа.

Защо обаче някои от тоалетите, които се появяват на екран, стават толкова ценни? Отговорът се крие в тяхната история, дизайн и, разбира се, влиянието, което са имали върху културата.

Златното наметало на Елизабет Тейлър във филма „Клеопатра“, 1963 г.

Снимка: Getty Images

Златното наметало от филма „Клеопатра“, носено от актрисата Елизабет Тейлър, е продадено в Christie's през юни 2011 г. за 237 500 долара. Емблематичният шедьовър на висшата мода е създаден от дизайнера на костюми Ирен Шараф. Ръчната му изработка отнема приблизително 2 500 часа.

 

Роклята на Дороти от „Магьосникът от Оз“, 1939 г.

Снимка: Getty Images

Филмът не само даде прекрасна приказка, но и стана пазител на емблематични образи в историята на киното. Една от тях беше синьо-бялата рокля на „Vichy“ на Дороти Гейл, създадена от дизайнера на костюми Адриан Грийнбърг. Направени са десет копия, като едно от тях е продадено на търг през 2015 г. за 1,5 милиона долара.

Детективската история на рубинените чехли обаче е още по-вълнуваща. Обувките от музея на Джуди Гарланд са откраднати през 2005 г. Полицията открива липсата им едва 13 години по-късно. Друг от чифтовете е купен от Леонардо ди Каприо и Стивън Спилбърг за най-малко 2 милиона долара и е даден на музея на Академията в Лос Анджелис.

 

Бялата рокля на Мерилин Монро в „Седемгодишният сърбеж“, 1955 г.

Зад създаването на прочутата рокля стои талантливият дизайнер на костюми Уилям Травила. Той избра ефирен плат, като за полата изразходва цели 45 метра. След смъртта на Мерилин тоалетът преминава в ръцете на актрисата Деби Рейнолдс, която иска да създаде музей на костюмите, но плановете й не се сбъдват. В резултат на това 56 години по-късно шедьовърът е продаден на търг за 4,6 милиона долара.

Черната рокля на Одри Хепбърн в „Закуска в Тифани“, 1961 г.

Снимка: Getty Images

Черната рокля на Одри Хепбърн от „Закуска в Тифани“ е създадена от известния дизайнер Hubert de Givenchy, той олицетворява парижкия шик от 60-те години. Въпреки че роклята се появи на екрана само за няколко минути, тя се превърна в символ на филма и е призната за един от най-скъпите тоалети в историята на киното.

След смъртта на Хепбърн през 1993 г., за да подпомогне нейната благотворителна дейност, Юбер дьо Живанши дарява предмети от колекцията си в помощ на деца в неравностойно положение. А през 2006 г. черна рокля е продадена на търг в Лондон за 467 200 паунда (около 590 000 долара).