Елена Мешкова от Перник ни е изпратила текст, посветен на имиджа като успешна стратегия. Благодарим! Как можеш и ти да станеш автор във Вашият блог - виж тук.
Както всички знаем, човек е социално същество, и в качеството си на такова – той има нужда от себеподобните си. Във всеки един момент и поради редица причини – за помощ, подкрепа или одобрение. А нашето време изобилства от редица комуникационни канали, запращащи ни в безмилостната центрофуга от лайкове, коментари, оценки, класификации, одобрителни погледи, окуражителни думи и т.н. други методи, отреждащо ни специално (желано или не) място в определена социална група.
Всеки може да говори каквото си иска, но числящите се към графа homo sapiens търсят преди всичко внимание и много, ама наистина много малко от нас могат да си позволят да ”играят играта”, без партньори и съмишленици.
Фактите говорят: харесваните и уважавани хора са по-успешни. Буйните деца показват по-голяма успеваемост, отколкото техните по-кротки и затворени съученици. Всъщност в успеха всичко се свежда до оригиналността. Умението, и най-вече смелостта адекватно да презентираш себе си. Неповторимост на идея, поведение, образ, подход или качество, с които даден индивид може да парадира.
А сега ви съветвам – помислете за представата, която създавате у другите. Помислете как я създавате. Защото кога образ на обикновен, земен човек е продал списание? Кой стои на кориците, кого гледаме по телевизията, филмите, шоутата, концертите, за кого четем и кого най-често обсъждаме? Какво имат и какво демонстрират тези хора, с какво се отличават те от нас?
В настоящия момент сте предизвикани да интригувате и шокирате, да се развивате, да бъдете… или поне да изглеждате в контрол. Когато околните не знаят в кой момент какво могат да очакват от вас и не успяват да ви поставят в някоя графа, с определен набор от характеристики – не им остава друг избор, освен да ви приемат насериозно.