За да се превърне обезкосменото тяло в норма при жените, най-много са се постарали с работа в тази посока рекламните кампании. В началото са подмишниците. След като роклите без ръкави излизат на мода, производители и рекламодатели се насочват към продуктите за гладки подмишници, насърчавайки жените да премахват космите там. След подмишниците идват краката. До 50-те години на миналия век обезкосмяването на тази част е по-скоро прищявка. Но постепенно бръсненето се превръща в социална норма, която продължава с десетилетия.

В наши дни жените все по-често разбиват стереотипите и излизат от матрицата. Що се отнася до дълготрайните стандарти за красота това важи с пълна сила. И докато някои участват във виртуални дискусии, други не само се отказват от бръсненето, но и споделят резултатите в социалните медии. Целта - да се покаже, че космите не са нищо друго освен нормална и естествена част от телата ни.

През 2018 г. Лаура Джаксън, изморена от посоките и навиците, които й налага обществото за това как трябва да изглежда тялото й, създаде „Januhairy“ - кампания, която насърчава жените да изоставят бръсначите си за един месец и да споделят свои снимки в социалните медии. Идеята беше възприета много бързо, а с течение на времето се разрастна много. 

Все повече жени споделят свои снимки на части от тялото си, които оставят натурални. През януари самобръсначаката си почива. Ето и резултатите в Инстаграм, които се споделят с общ хаштаг Januhairy.

#1.

#2.



#3.


#4.

#5.

 

Вижте и още 5 снимки на жени, които се включиха в кампанията "Космат януари" >>> 

 

#6.

#7.

#8.

#9.

#10.