Дядо Виктор
Имало едно време един дядо, на когото хич не се понравила идеята да сменя подгизналите пелени на внука си. А внукът му – мокър и кисел, стоял опикан до ушите и очаквал дядо му да направи нещо, за да се почувства по-комфортно. И дядото – Виктор Милс, направил нещото. След съвместна работа с P&G Exploratory Division, през 1957 г. 37 000 ръчно ушити пелени се появили на пазара в Рочестър, Ню Йорк. Нарекли ги Pampers.
Pampers – откритието, което прави обикновените пелени старомодни
През 1961 г. едно щастливо бебе се усмихва от рекламен плакат. То е обуто в памперс. До него – сериозно, отегчено, придържащо с една ръка същите онези подгизнали гащи каквито е имал внукът на Милс, стои друго бебе. То е с вече старомодните пелени и очевидно това не му харесва. Така изглежда една от първите реклами на марката.
Как точно е била измислена кройката, какви проучвания са направени и дали Виктор Милс е гледал на дупето на внука си като на научен проект не мога да кажа. Със сигурност мога да кажа обаче, че днес на всякакви въпроси от това естество могат да отговорят работещите в Изследователския център на P&G в Швалбах, Германия. Центърът е разположен на 22 000 кв. м. работна плош, в него работят хора от 20 националности, специалисти в 20 различни научни области.
2 млн. пелени годишно – това е бройката, която се тества тук. Всички те са подложени на 600 теста. В секретната лаборатория работят хора, достатъчно щури, че да измислят иновативни идеи, и достатъчно образовани, че да успяват да ги превърнат в реалност. Около 100 бебета седмично минават през лабораториите, за да покажат с реакциите, поведението и състоянието на кожата си какви са техните нужди.
Око да види, ръка да пипне
Рекламите са си реклами, но е съвсем друго, когато със собствените си очи видиш това, в което те се опитват да те убедят. Това, което не знаех, но научих в Изследователския център:
1. Коремчето на бебето може да разтегне памперса с до 8 см – при движение или след хранене. Затова лепенките на пелените са толкова са разтегливи.
2. В Лабораторията за игра всеки ден идват деца, които по цял ден играят, обути в памперси. При нашето посещение там имаше две деца - на 1 и на 2 годинки.
Лаборанти и учени правят тестове и следят комфортно ли се чувстват децата, разместват ли се пелените при игра, и т.н. При теста за сухота на кожата със сензор първо се отчита сухотата на кожата на крачето, а след това и на дупето.
3. Мястото, на което се правят тестовите бройки, е с поточни линии - някои елементи се правят от машини, други на ръка. Всяка пелена се снима, снимката се проверява от компютър и ако нещо не отговаря на стандарта, бройката се изхвърля в контейнер. Отпадъците се изгарят, тъй като често повредата е такава, че не позволява рециклиране.
4. Питам дали лепилото е безопасно за бебешката кожа. Оказва се, че съдържанието му е подчинено на строги изисквания, които са упоменати в дълги регулационни документи.
5. Всеки памперс има фабричен номер, чрез който може да бъде докладван при евентуален проблем. По този номер може да се проверят всички технически характеристики и при установен проблем да се реагира с изтегляне от пазара или друго.
Трите тайни. Разкрити!
Чудили ли сте се някога какво има в един памперс и кое в него попива? Тайната съставка е суперабсорбиращ полимер. Какво всъщност прави ни показва Майке Към 3 с.л. от веществото тя изсипва 300 мл течност. Абсорбиращият полимер постепенно увеличава обема си, поемайки водата, докато в един момент течността напълно изчезва.
Този абсорбент е в сърцевината и на новите Pampers Active Play-Dry, които осигуряват сухота до 12 часа. Когато бебето се изпишка, абсорбентът превръща урината в желе (гел) и я заключва далеч от бебешката кожа.