Дубайският шоколад излезе извън пределите на страната си и покори целия свят.

В интернет пространството се появиха хиляди клипчета на инфлуенсъри, известни личности и обикновени хора, които споделиха манията си по дубайския шоколад.

Дубайският шоколад се различава от традиционния - той е с пълнеж от хрупкав кадаиф и шам фъстък.

Снимка: https://www.instagram.com

Някои промотираха вкусовите му качества, други споделяха рецепти как да си ги приготвим в домашния условия.

Самата шеф Силвена Роу сподели своята здравосоловна рецепта за нашумелия дубайски шоколад, но без захар.

Но кой е виновникът светът да полудее по това ориенталско сладко изкушение?

Сара Хамуда, 38-годишната британска египтянка, основателка на марката Fix, която официално продава на пазара шоколада, стартира марката в Дубай през 2021 г.

Снимка: https://www.instagram.com

Сара живее в Дубай от девет години, стартира марката като страничен бизнес. Докато е бременна с втората си дъщеря, Сара често изпраща съпруга си да й купува сладки дубайски изкушения, с които да задоволи апетита си.

Но нещо във вкуса им често й липсвало. Често си мислила за сладките изделия у дома (Египет), които майка й протвяла като кадаиф например.

Снимка: https://www.instagram.com

Вдъхновена от апетита си тогава за нещо нетипично британската предприемачка от Египет си поставя за цел да създаде нещо повече от „типичен“ шоколад.

Така се ражда нейната марка FIX и дубайският шоколад. 

„Отделяме много време и усилия и влагаме много любов в нашите барове“, казва Сара Хамуда, основател на Fix. 

 

„Искаме да създадем преживяване, не просто шоколадово блокче“, споделя тя.

Тогава хранителния инфлуенсър Мария Вехера публикува клип с шоколад, който събира над 56 милиона гледания, и кара дневните поръчки на марката да скочат от едноцифрено число до 500.

„Честно казано, в нито един момент не съм си мислила, че това ще стане глобално“, казва Хамуда и добавя, че е получила съобщения и видео отговори от хора от Канада до Аржентина и Румъния. 

Снимка: https://www.instagram.com

В момента марката се предлага само в Дубай. А при международното внимание това се е превърнало в голям проблем.

„Да се справим с търсенето определено беше предизвикателство“, казва Хамуда.

Откакто видеоклипът започна да се разпространява през февруари тази година, компанията се разраства - от Хамуда и съпруга ѝ, които работят в дома си, до екип от 10 души в наета кухня.

Скоро предстои марката да се появи и на други пазари по света, но това не пречи на хората да се насладят на дубайския шоколад, независимо къде се намират. Все повече и повече потребители в социалните мрежи споделят, че опитват да приготвят рецептата у дома.

А на различните места се появяват и сладкари, които вече предлагат дубайското сладко изкушение.

Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK

Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM

Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK