Имате 6 опита да отгадаете петбуквена дума, за която първоначално не знаете нищо.
Всеки опит ще ви носи жокер.
Например, ако предположите "чайка", в черно ще се оцветят буквите, които ги няма в търсената дума, в жълто тези, които ги има, но не са на правилните места и в зелено тези, които са си на мястото.
Това са правилата на новата мания в интернет - играта "Уърдъл".
Когато стигнете до правилната дума, тя ще се оцвети цялата в зелено, а играта ще ви предложи схема на вашия път към верния отговор:
Всеки ден има нова дума, която е активна 24 часа.
Англоезичният оригинал на играта се появява през октомври 2021, но истински viral хит тя става през декември, когато създателя, Джош Уордъл, добавя опцията да споделиш в Twitter резултата си във вид на разноцветните квадратни емоджи.
"Уърдъл" вече има версия на български, а също на френски, немски, испански и др.
Играта придобива такава популярност, че ако напишете "Wordle" в Гугъл логото на търсачката веднага ще се промени.
В интервю пред BBC Уордъл казва, че не планира да печели пари от играта или да събира данни от потребителите (няма нужда от регистрация, за да се включиш). Също така твърди, че той самия не знае коя ще е думата на следващия ден, защото иначе би изгубил интерес да играе.