Той пристига у нас като част от балканската музикална програма на фестивала на независимите артисти и производители на крафт бири Rtm+beer 2015!

Събитието ще се проведе с вход свободен на 12 и 13 септември от 12.00 до 01.00 ч. в Маймунарника в Борисовата градина и ще предложи на посетителите избор от над 100 крафт бири от цял свят, танцувална музика на живо от 7 държави, вкусна храна и независими изкуства.

Ето какво разказа Woo D, специално за читателите на Ladyzone.bg и btv.bg, часове преди първото си участие в България.

Започваш кариерата си на диджей преди повече от десетилетие – как се промени тя през годините?
Технологиите позволиха много нови начина на себеизразяване, има всякакви джаджи и поддръжка на софтуер на много нива – лудница! Например DMC съвсем наскоро направи онлайн състезание за видео скречове. Днес говорим за съвсем различни и разнообразни методи и начини да представяме и реализираме своето музикално творчество – винилите се съревновават с компютърните софтуери. От друга страна виниловите продажби експлоадираха и отново доказаха, че този формат е далеч от залеза си!

Има ли нещо задължително при избора на музика за bboy битки – нещо, което винаги работи?
Този вид диджейство определено си има специфики. От особено значение е постоянното търсене из щайгите с плочи – вечното търсене на онова соло на барабаните, паузата, която ще позволи на танцьорите на сцената да осъществят най-добрите движения. Така че има нещо задължително и то е фънки ритъм със стабилни прекъсвания и прескачания – по възможност ритмични и точни. Най-якото (не само в bboy-инга, а и в брейкденс батълите) е синергията, която се случва на живо на сцената – диджеят пуска своите тайни паузи и бийтове, и с това пряко влияе върху действието на дансинга.

Когато пускаш пред голяма публика, ти ли поемаш настроението от нея, или обратното?
Определено се усеща енергията, която излъчват танцуващите хора, както и тълпите в клубове, и на фестивали. Именно трескавото очакване на реакцията на публиката развива диджей сета през цялата нощ - какво се пуска, кога и как е представено. Всичко се развива в реално време. Някои парчета не са подходящи за 23.00 часа, но размазват в 2 през нощта, когато температурата вече е висока.

 

Има ли много bboy батъли в Словения? Разкажи ни за тях!
Словения е малка страна и сцената няма как да е много голяма, но определено има собствен дух! Аз съм активно ангажиран в неправителствена организация, наречена GOR (в превод – Нагоре!) и ние промотираме всички елементи на хип-хоп културата, включително bboy партита, кооперация с други младежки организации.

Наскоро се състоя уикендът King Of The Concrete – тридневен фестивал с много международни гости от цял свят. Проведе се в Любляна, където имаме вътрешен парк за скейтинг, катерене и танци, наречен Urban Roof. Там всяка година се организират големи състезания и образователни инициативи за градска култура за младите хора.

Мой близък приятел - Dj Sunny Sun – има музикално студио там и той учи децата да миксват по време на специален курс, два пъти в месеца и безплатно. Той им преподава как да бъдат добри винилови диджеи. Имаме също много яко и важно за сцената състезание - Break The Floor с международни съдии в град Celje. През 2015 ще се проведе шестото поредно издание. Имало е големи събития и в миналото, но в момента това са най-интересните в Словения.

Как се запали по хип-хоп културата?
Живях в много опасна част на Любляна, където имаше много незаконни бизнеси след войната. По онова време си играехме на улицата, тренирах баскетбол, слушах рап музика, всякакви такива неща бяха типични занимания из квартала.
По-късно започнахме да танцуваме, а аз завърших музикално училище. След това се ориентирах към събирането на плочи и диджейството. В крайна сметка любовта ми към музиката ме е движила да откривам повече и повече за тази сфера, която е изключително богата.

Коя е песента, която винаги вдига духа на партито? И коя винаги я сваля?
Не мога да посоча конкретни тракове – според мен става дума за усещане, което не може да бъде научено или придобито. Няма конкретна логика за следване. Разбира се, съществуват различни диджей техники, подходи, които могат да бъдат научени от всеки готов да посвети време и енергия на даденото творчество.
Но когато говорим за това „как” и „кога”, „това” или „онова”, според мен всичко е въпрос на вътрешно усещане, до лично разбиране за музиката. Ако дадеш чанта, пълна с плочи на различни диджеи, всеки ще миксира траковете по различен начин. И това е единственото, което прави разликата, защото достъпът до музика вече не стои на дневен ред.

Има ли песен, която никога не би пуснал?
Има, разбира се. Много. И до днес мисля, че не съм пускал песен, която самият аз не харесвам – опитвам се да остана верен на вкуса си и да се усъвършенствам в жанровете, които ме вълнуват.
Естествено, слушам и други видове музика, за да разбера и тяхната концепция, дори да открия нови начини за мискиране, докато слушам сетовете на други диджеи. Ако погледнем в миналото джазът е един от жанровете, които държат произхода на много електронни концепции. Хип-хопът е новото нещо. Трябва да слушаш джаз, човече, трябва много да се учиш!

Сигурно си опитвал много различни бири – коя е любимата ти?
Най-ентусиазираното тестване на бири се случи в Ню Йорк през лятото на 2012-а година. Трябваше да си купя всичките различни пакета по 6 бири, които Brooklyn Brewery предлагаха, наред с любимото ми India Pale Ale.
И докато сме на темата много държа да спомена местните Pelicon и Bevog, както и хърватското Zmajsko – ще имате възможност да ги опитате на rtm+beer и гарантирам, че чудесно се връзват с моята музика!

Домашно направена бира или домашно направена музика?
А защо не да приготвяш тракове, докато пиеш бира? Връзват се чудесно!

Интервюто, което имахте удоволствието да прочете е осъществено и предоставено любезно от г-жа Елена Пенева.