Тревожна статистика показва, че 80% от жените са били подложени на сексуален тормоз в обществени пространства поне веднъж в живота си. Само 25% от потърпевшите са получили помощ от някого.  

Оказва се, че сексуалният тормоз е проблем номер 1, с които жените се сблъскват по целия свят (международно проучване на Ipsos). Процентът е шокиращ, а още по-страшното е, че в ситуации на тормоз в обществени пространства 86% от свидетелите не знаят как да реагират. 

L'Oreal Paris, програма Stand Up, която се бори с уличния тормоз и организацията “Деметра” поставят началото на значими и отличаващи се събития, първото от които, е в края на месец ноември, на Ларгото в София. Началото на кампанията бе озарено от нежността и красотата на букети с цветя, които бяха подарени на случайно минаващи жени. Причината - това за тях да се превърне в символ на получена подкрепа и и нежност за деня.  

Изненадващите букети в София бяха малък, но значим жест в името на мащабния и благороден проект. Цветята оставиха послание на всяка жена, че заслужава да бъде ценена, уважавана и защитена. 

Обединявайки сили, партньорите в мероприятието имат за цел да информират и образоват хората как да се противопоставят на тормоза и да създадат безопасна среда за всички, най-вече за жените в цяла България. 

В допълнение на отрицателните показатели от проучванията, 2 от 3 жени преосмислят визията си, за да избегнат уличен тормоз. В тази връзка, събитието цели да накара всяка жена да се чувства уверена в кожата си, информирана и свободна. 

Събитията започват в София и продължават във Варна, Пловдив и Бургас. Експерти са планирали 150-минутни сесии, по време на които участниците ще усвоят базови умения за защита и помощ в ситуация на обществен тормоз.

От старта на кампанията през 2020 г., над 3 млн. хора, в 45 страни, са обучени да реагират ефективно в такива ситуации. Амбицията на организаторите е числото да стигне 4 млн. до края на 2025 г. 

Повече вижте във видеото.