Официалната част на "София Филм Фест" приключи, но до 30 март остават достатъчно дни и прожекции, които си заслужава да видим:

 

Както е зад вратите на дома на преуспелия лекар от „Нашите малки различия” (Euro Cinema, 18 март). Там нивата на напрежението се покачват, когато неговият син и дъщерята на чистачката излизат една вечер заедно и така и не се прибират. През призмата на различията между двамата родители, режисьорката Силви Мишел надниква във взаимоотношенията на доста раздвоеното немско общество.


В Германия се развива действието и на „Жената на полицая” (Одеон, 17 март), в чиито сюжет основно място заема Кристин. Тя обожава дъщеря си и съпруга си Уве. И въпреки жестокостта му към нея, тя продължава да се отнася към него с великодушие и любов. А това превръща съществуването й в арена на сблъсък между моменти на блажено щастие и такива на горчиво унижение.

 


Комбинация от усмивки и сълзи откриваме и в „Маруся” (Дом на киното, 19 март), чиято история се развива на фона на Париж – колкото красив, толкова и неприветлив към Лусия и шестгодишната й дъщеря, които го обикалят безцелно, спят където намерят и се надяват да им се случи нещо прекрасно.

Прага приютява мини сериала на HBO „Горящият храст” (Люмиер, 17 март), който ни връща четири десетилетия назад във времето. И по-точно към самозапалването на студента Ян Палах през януари 1969 г., което има особен отзвук в чешкото общество и предизвиква разнородни реакции сред потисниците и потиснатите.


Почти по същото време е ситуиран сюжетът и на „Джинджър и Роза” (Одеон, 17 март). Мястото обаче е Лондон, годината е 1961, а разказът е за две момичета, Роза и Джинджър, които са се самопровъзгласили за битници, ходят на протести с по-големи тийнейджъри, мечтаят за един съвършен свят и сънуват ужасни кошмари за апокалиптичния му край.

Още една фестивална среща предлагаме за всички кино- и книго-маниаци - в Дома на киното на 18 март, с „Трудно е да бъдеш Бог”, вдъхновен от романа на едни от най-увлекателните разказвачи на истории – Аркадий и Борис Стругацки. Те и режисьорът Алексей Герман ни пращат на планетата Арканар, където група земни учени опитват да помогнат на местното население, застинало в своето средновековие, да открие пътя към прогреса.