Колко големи са намаленията по време на големия Шопинг фестивал в Дубай и можем ли да си купим дамски чанти Гучи, Армани, Диор с до 90% намалание? Отговор на въпроса дава Радина Стефанова. Благодарим за изпратения текст. Искаш ли и ти да се включиш в рубриката ни Вашият блог?

В наши дни думичката пазаруване отдавна е заменена от по-модерната шопинг. Търговските центрове сега са Молове, в които бутиковите магазини от малките улички отдавна се преместиха. Молът стана място за отдих, забавление и, ако искате дори, за убиване на времето. Сега обаче искам от вас за миг да си представите най-тежкия си ден, прекаран в шопинг и да го умножите по сто. Спомнете си хората, с които сте се редили на опашка за касата и умножете по десет. Спомнете си онези три часа в обикаляне и ги направете дванадесет. Колко магазина обиколихте? Може би десет? Представете си че са били стотици. А огладняхте ли през това време? Хайде да се наредим на опашката пред някой ресторант и да изчакаме и там от тридесет до четиредесет и пет минути. Що за преживяване е това ще се запитат някои от вас? Така именно изглежда един средностатистичеки ден в Дубай Мол. И за да го направя по-забавно и дори по-трескаво, ще ви разкажа за така наречения DSF (Dubai Shopping Festival) или иначе казано – Шопинг Фестивал. И то какъв!

Приказки от 1001 нощ>>
 

Официалните дати на шопинг фестивала в Дубай са от 2 януари до 2 февуари всяка година. Всички истински шопинг фенове чакат с нетърпение тази дата. Всяка уважаваща себе си дама е минала прдварително на обиколка и е направила списък с неща, които да си купи именно през този период. Но с какво е толкова различен този месец ще се запитате вие. Хм, а как ви звучи намаление от 70 до 90%?! Е, сигурно го има само тук и там в някои магазини, ще си кажат скептичните от вас. И ще сгрешат.
 

 

Гучи, Армани, Диор с намаления до 90% - дамските чанти никога не са били по-достъпни, нали? Всекидневните марки като Зара, Масимо Дюти, Манго продават дрехите си като на килограм. А обувки - Алдо, Киит и Чарлс, Кърт Гайгер, Найн Уест крещят от витрините, че именно сега е моментът да бъдеш спонтанна и да имаш всичко мечтано на половин цена. Нека се преместим на щандовете на Сефора и Харви Никълс, където всяка уважаваща себе си козметична марка продава своите козметични продукти и специални парфюми (много от добре познатите в Европа и световни марки имат специални аромати, разработени за местния пазар).Избираш да си купиш няколко неща, а усмихната и любезна консултантка ще те зарадва с подаръци като ново червило, молив за очи или несесер, пълен с кремове и то напълно безплатно.

Как изглеждат мъжете, докато жените пазаруват>>

Но нека бъдем коректни и говорим в цифри. Само през първите две седмици от Фестивала в пресата бяха обявени акумулирани продажби за над 400 милиона дирхама или близо 100 милиона евро. За целия месец на събитието Дубай отбелязва приходи от над 11 милиарда дирхама разделени измежду хотели, ресторанти, молове и други. И споменавайки молове, то неизменно се спирам и на гордостта на Дубай - Дубай Мол! А той именно работи на пълни обороти. С над 1,200 магазина, над 120 ресторанта, ледена пързалка, 22 кинозали, 14,000 паркинг места и обща площ,  равняваща се на 55 футболни игрища, Дубай Мол се нарежда на първо място в света в класацията за търговски центрове. Отворил врати на 4 ноември 2008 година, той е посешаван от над 750,000 души всяка седмица. Размерът му е главозамайващ, а вероятността да се изгубите вътре е огромна. Дни наред прекарани в обикаляне няма да са ви достатъчни, за да обиколите и посетите всяка атракция или магазин, които той предлага. С общ брой от над 65 милиона посетители, Дубай мол се е превърнал в историческо място за всеки шопинг фен. И ако кризата си казва тежката дума в много точки от Западния свят, то тук цари непрестанна суетня, а опашките пред касите никога не свършват.