Дете, което в първите класове не се справя с учебния материал, не винаги е мързеливо. Сатистиката сочи, че 3 от 20 деца у нас страдат от дислексия. Тези деца имат трудности в писането и в четенето. Родителите задължително трябва да се обърнат към специалисти в ресурсен център или да се консултират с логопед или с психолог. 

Грешките, които се допускат при дислексия:

- Родителите започват да местят детето в различна паралелка, дори в ново училище, но детето им продължава да не се справя с учебния материал.

- Учителите да не разбират, че става въпрос за дислексия при дете, което изостава в четенето и писането, т.е. има сериозни проблеми с обучението, и не го насочват към логопед. 

Подигравките от останалите деца, задълбочават проблема.

Забавено проговаряне и речеви нарушения 

Продължава на следваща страница

 

Каква е целта на заниманията с логопед

Важно е децата с дислексия да могат нещо да правят добре, за да не пострада тяхното самочувствие. Професионалните усилия на учител заедно с психолог или логопед могат да развият потенциалните възможности на дете с дислексия.

Съществуват системи за работа със специални упражнения. Дори само при два пъти седмично посещение при логопед, грешките при писане намаляват. 

"Когато има обучение с действие, с движение, с музика, това мотивира децата.

По-бързо усвояват и преминават бариерите, които са пред тях при обучението”, пояснява логопедът Светла Бенина.

Снимка:Thinkstock/Getty Images

Продължава на следваща страница

 

Музиката отдавна е прилагана за уравновесяване на мислите и чувствата

Тя предизвиква трептене и повдига вибрациите на организма. За децата в начално образование, които са с дислексия, музиката може да бъде ключът за решаване на психологичните проблеми. Понякога те свирят много по-добре от другите децата.

Макар, че не са добри в основните предмети, те могат да се изявят добре в музиката. Така се изгражда тяхната увереност и самочувствие, което несправянето с училището им отнема.

Музикалното образование е ценно за децата с дислексия

Продължава на следваща страница

 

В музиката има ритъм. В речта и писането също има ритъм.

"Например ритъмът за сричкуване на думите помага на децата да овладеят по-леко и писмената, и устната реч”,

обяснява Ива Бонева, директор на център "Приобщаващо образование”.

Индивидуално е влиянието на музиката върху отделния човек. Има хора, които обичат звука на и свиренето на китара, други на цигулка, трети предпочитат флейтата. Ако се вземе тон "до” вярно, ще се почувствате успокоени. Всеки може да провери тази истина за лечебната сила на звуковете.

Музиката притежава тази сила да трансформира емоционалното състояние.

Продължава на следваща страниц

 

За да не бъдат притесненителни децата,

родителите трябва да бъдат внимателни с наказанията и грубия тон. По-добре да ги научат на словесна защита.  

Детето със самочувствие по-бързо преодолява дребни загуби: счупена играчка, неуспех в играта, обиден епитет.  

Строгият тон и ограниченията трябва да бъдат много добре премислени, така че детето да познава границите на своята свобода.

Постоянно налаганите ограничения имат тежки последици върху характера на бъдещия голям човек Понякога една прегръдка, като израз на съчувствие, е достатъчна.

Още по темата може да прочетете в постовете:

Справяне с болезнените спомени
 

Преодоляване на страховете