Нова разпоредба за рекламите по телевизията във Великобритания ще забранява показването на клипове, които налагат стереотипи. Две реклами привлякоха вниманието на създателите на наредбата – едната показва малко момиченце, което става балерина, а другата мъж, който е оставен сам с бебе и не може да му смени памперса.

Снимка: iStock

Директорът на британската Комисия за рекламни стандартни Крейг Джоунс обясни необходимостта от промяната: „Разговаряхме с много хора и установихме, че тези изображения и остарели представи за ролята на половете създават предпоставки за неравенство. Мъжете и жените, но най-вече жените и младите момичета, си изграждат ограничена представа за ролята си в света.“

По новите правила, телевизиите няма да могат да пускат реклами, които показват как бащата и децата се забавляват и цапат, а накрая майката трябва да изчисти цялата къща, мъже, които са неспособни да се справят с домакинската работа или с отглеждането на децата и жени, които не могат да шофират.

 

От Комисията за рекламни стандарти обясняват, че не всички реклами, показващи стереотипи, са вредни: „От ефира няма да се премахват реклами с мъже, майсторящи нещо или жени, които пазаруват.“

 

Същевременно в САЩ един баща също започна кампания, наречена „Клекни за промяна“, която цели да разбие на стереотипа за отглеждането на деца като чисто женско задължение. Донте Палмър смята, че и в мъжките тоалетни, както и в женските, трябва да има маси за смяна на пелени, за да могат татковците също да изпълняват това задължение.

Кампанията събра значителна подкрепа и една от най-големите компании за производство на памперси в света пое ангажимента да инсталира маси за преповиване на бебета в 5000 мъжки тоалетни в САЩ и Канада.

Някои от най-сексистките реклами от далечното и не толкова далечното минало

Снимка: Instagram/Twitter

„Момичета, значи все пак сте полезни за нещо!“ Най-добрият начин, по който жените могат да подкрепят държавата е, като шият униформи за войниците. Американски постер от Втората световна война.

Снимка: Instagram/Twitter

Представете си бутилка кетчуп, която дори жена може да отвори!

Продължава>>

Снимка: Instagram/Twitter

Без заобиколки тази реклама си го казва: „Мъжете се по-добри от жените!“
После има и обяснение: „У дома жените са полезни, но на поход в планината са по-скоро пречка. Не им позволявайте да ви бавят.“

Снимка: Instagram/Twitter

„Покажи ѝ, че това е мъжки свят“

Снимка: Instagram/Twitter

Какво всяка жена иска повече от всичко останало – миксер, разбира се.

Снимка: Instagram/Twitter

Жените не напускат кухнята! Всички знаем, че мястото на жените е у дома, за да готвят на мъжа си.“

Снимка: Instagram/Twitter

„Толкова проста, че дори жена може да я кара!“

Снимка: Instagram/Twitter

„Събира подходящите хора с подходящата собственост вече 160 години.“
Познайте кой тук е човекът и кой е собствеността – един вид модерно обзавеждане.

Снимка: iStock

Когато мъжът ти открие, че не проверяваш дали кафето е прясно…

Снимка: Instagram/Twitter

И ако си мислите, че рекламите с насилие над жени са нещо, останало през 50-те години, вижте това - през 2007 Dolce & Gabbana пуснаха реклама, която показва сцена на нещо, което притеснително много прилича на групово изнасилване на жена.

Снимка: Instagram/Twitter

Подобна е и тази реклама на Валентино, която вместо да рекламира червената рокля, по-скоро показва насилие над жена.

Снимка: Instagram/Twitter

А през 2019 тази реклама разгневи много хора и от компанията официално се извиниха.