Нова разпоредба за рекламите по телевизията във Великобритания ще забранява показването на клипове, които налагат стереотипи. Две реклами привлякоха вниманието на създателите на наредбата – едната показва малко момиченце, което става балерина, а другата мъж, който е оставен сам с бебе и не може да му смени памперса.
Директорът на британската Комисия за рекламни стандартни Крейг Джоунс обясни необходимостта от промяната: „Разговаряхме с много хора и установихме, че тези изображения и остарели представи за ролята на половете създават предпоставки за неравенство. Мъжете и жените, но най-вече жените и младите момичета, си изграждат ограничена представа за ролята си в света.“
По новите правила, телевизиите няма да могат да пускат реклами, които показват как бащата и децата се забавляват и цапат, а накрая майката трябва да изчисти цялата къща, мъже, които са неспособни да се справят с домакинската работа или с отглеждането на децата и жени, които не могат да шофират.
От Комисията за рекламни стандарти обясняват, че не всички реклами, показващи стереотипи, са вредни: „От ефира няма да се премахват реклами с мъже, майсторящи нещо или жени, които пазаруват.“
Същевременно в САЩ един баща също започна кампания, наречена „Клекни за промяна“, която цели да разбие на стереотипа за отглеждането на деца като чисто женско задължение. Донте Палмър смята, че и в мъжките тоалетни, както и в женските, трябва да има маси за смяна на пелени, за да могат татковците също да изпълняват това задължение.
Кампанията събра значителна подкрепа и една от най-големите компании за производство на памперси в света пое ангажимента да инсталира маси за преповиване на бебета в 5000 мъжки тоалетни в САЩ и Канада.
Някои от най-сексистките реклами от далечното и не толкова далечното минало
„Момичета, значи все пак сте полезни за нещо!“ Най-добрият начин, по който жените могат да подкрепят държавата е, като шият униформи за войниците. Американски постер от Втората световна война.
Представете си бутилка кетчуп, която дори жена може да отвори!
Продължава>>
Без заобиколки тази реклама си го казва: „Мъжете се по-добри от жените!“
После има и обяснение: „У дома жените са полезни, но на поход в планината са по-скоро пречка. Не им позволявайте да ви бавят.“
„Покажи ѝ, че това е мъжки свят“
Какво всяка жена иска повече от всичко останало – миксер, разбира се.
„Жените не напускат кухнята! Всички знаем, че мястото на жените е у дома, за да готвят на мъжа си.“
„Толкова проста, че дори жена може да я кара!“
„Събира подходящите хора с подходящата собственост вече 160 години.“
Познайте кой тук е човекът и кой е собствеността – един вид модерно обзавеждане.
Когато мъжът ти открие, че не проверяваш дали кафето е прясно…
И ако си мислите, че рекламите с насилие над жени са нещо, останало през 50-те години, вижте това - през 2007 Dolce & Gabbana пуснаха реклама, която показва сцена на нещо, което притеснително много прилича на групово изнасилване на жена.
Подобна е и тази реклама на Валентино, която вместо да рекламира червената рокля, по-скоро показва насилие над жена.
А през 2019 тази реклама разгневи много хора и от компанията официално се извиниха.