Колкото по-сладко ухаете, толкова по-изкусителни сте – големите имена на световната парфюмерна индустрия го знаят и не се страхуват да го казват.

#Наистина ли обаче парфюмът е разковничето на съблазняването?

Ще се опитаме да отговорим на този въпрос, като се спрем на някои марки парфюми, на начина, по който те биват представяни в рекламни кампании, както и на мнението на експертното менение на Фредерик Мал, собственик и мениджър на Les Editions de parfums Frédéric Malle (Париж).

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Opium YSL например залага на оскъдно облечените в рекламните си клипове модели, играещи ролята на изкусителки. В телевизионната реклама за Parisienne, друг YSL аромат, Кейт Мос се гърчи на задната седалка на кола, докато многозначително гали тялото си с роза. За новото ухание на Том Форд пък Кара Делевин е гола в басейн, заобиколена от орхидеи.

#Съблазнителността е вградена в историята на парфюма от хилядолетия насам

Ароматите всъщност имат дълга история, свързана със съблазняването. Само си припомнете сцената от филма за Клеопатра, в която владетелката на Египет преминава през хилядите пръснати в краката й розови листенца, за да стигне до прегръдките на своя възлюбен Марк Антоний – една картина, създаваща усещането у зрителя за ухание на букет от рози.

Някои експерти дори стигат до там, че определят неуспешно продаваните парфюми с липсата им да предизвикат сексуална реакция у противоположния пол.

Фредерик Мал, собственик и мениджър на Les Editions de parfums Frédéric Malle счита, че ароматът определено може да привлече интереса у срещуположния пол към източника на уханието, но не това е основната движеща сила и цел, която кара хората да посягат към ароматите. "Някои хора използват парфюм заради самите себе си и собственото си самочувствие, без да се интересуват от мнението на околните и без да го правят с някаква целенасоченост."

#Хората искат да изглеждат добре, затова си купуват дрехи. По същата причина, те си купуват и парфюми – за да се чувстват красиви и стилни. Дрехата може да каже много за човекa, същото e и с парфюма

Ароматът, който избираме, е начин на живот – той може да разкрие човека, неговата същност, стил и вдъхновение. Парфюмът е повече от това как искаме да изглеждаме посредством избора си на дрехи. Ароматът е начин да изразим своята същност, да виждаме себе си по начин, по който бихме искали самите ние да се възприемаме... Но не винаги изборът на аромат е толкова лесен.

Всъщност, какво се оказва? Ние използваме парфюми по различни причини – сексът е само един от тях. Сред тях са: желанието да се харесаме в очите на другите, да се чувстваме уникални, да повишим самочувствието си, да направим добро впечатление или просто защото така ни харесва и т.н. Някои хора биват привлечени от даден аромат поради факта, че той поражда в съзнанието им някаква конкретна асоциация – например ухание на зюмбюл, който им напомня за детството и т.н.

Както и да се опитваме да си отговорим на въпроса - "Сексът ли е в основата да използваме парфюми", важното е да знаем какво искаме, да не прекаляваме със силните аромати и да намерим своя неподправен стил и маниер на поведение.