.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Медитацията стопява страха и тревожността у онкоболни пациенти

Евгений Милов | преди 2 години
Медитация
Снимка: iStock
Страхът от рецидив е особено осезаем при по-младите жени, преборили рака на гърдата

Практикуването на медитацията и подобни техники за релаксиране оказват сериозна психологичната помощ на онкоболните и пациентите в ремисия, излекували се от раковото заболяване.

Намаляването на страха и безпокойството е било "достатъчно за подобряване на психологичното и емоционалното благосъстояние на пациентите", коментира ръководителката на изследването д-р Джейн Бийт от Университета на Сидни, Австралия.

Будистката медитация: шамата и випасанаНай-честият начин е концентриране върху дишането, защото може да доведе до успокоение и проникновение

Страхът от рецидив е особено осезаем при по-младите пациентки, преборили рака на гърдата – 70% от младите жени, засегнати от рак на гърдата, се страхуват от евентуална му поява в бъдеще.

Безпокойството от прогресиране на заболяването тревожи и 50% от всички пациенти, засегнати от някакъв вид рак, но вече са в ремисия – страх, който може до такава степен да ги скове, че да отрови живота им, като рефлектира негативно върху поведението и контактите им с останалите хора.

Харвард: Как да свалим стреса с дихателни техники от йогаЙогата може да редуцира вредните ефекти от стреса и възпалението в организма

Изследването обхванало над 200 пациенти в пълна ремисия след раково заболяване – половината, от които участвали в пет терапевтични сеанси за отпускане между 60 и 90 минутни, включващи упражнения за мускулна релаксация, медитация и визуализиране.

Резултатите от направените тестове за измерване на страха от поява на рецидив сочат, че тревожността намаляла двойно у извършвалите релаксиращи упражнения само за пет сеанса.

Как да медитирамеМедитация за начинаещи: 6 стъпки, които ще променят живота ви завинаги
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Бихте ли се отказали от деца заради климатичните промени?