За много от нас времето непосредствено след ставането ни от сън е истинско предизвикателство. Това е моментът, в който панически се опитваме да свършим няколко задачи наведнъж, защото не сме се събудили навреме, защото вече сме "превъртели" през главата си ангажиментите, които ни очакват или защото все още не можем да се фокусираме върху образа си в огледалото, а вече трябва да сме излезли от дома или да сме свършили първата от задачите си за деня. Често нямаме време за закуска или просто захапваме нещо набързо, опивайки се да задържим кафето, чантата и импровизираната "закуска" в ръка, докато в същото време заключваме вратата и говорим по телефона. Ние също често се чувстваме така и настроението, с което стартираме сутрин, продължава през целия ден.

Как обаче да превърнем този момент от деня в приятно изживяване, което (дори и да закъснеем с няколко минути) да ни зареди с положителна енергия и добро настроение, като ни подготви за предизвикателствата на деня. Този въпрос зададохме на д-р Райна Стоянова, която вече почти месец ни разказва колко полезна и важна за нас е балансираната закуска и защо е важно да закусваме редовно. Ето какво ни посъветва тя:

"С риск да повторя това, което вече знаете, отново ще започна отговора си така - закуската е задължителен елемент от здравословния режим на човека. Тя дава енергия и подпомага физическата активност на организма през целия ден. Затова всяка закуска е по-добра от липсата на закуска. Пълноценна или не, храната, приета на закуска, има много по-големи шансове да бъде разградена от метаболитната ни машинка, отколкото порцията пържени картофки и бира за вечеря. Сутрешното хранене отключва метаболитните процеси, забавени по време на съня, улеснявайки преработката на поетите по-късно през деня калории. Сутрешното хранене трябва да съдържа сложни въглехидрати, които да освобождават бавно своята енергия през идните часове, фибри, за да се чувстваме по-дълго сити, и достатъчно количество протеин."

Бързате, нямате време, не ви върви… така е – не може всеки ден да е прекрасен, но това не означава, че не можем да се постараем да го започнем с усмивка, като спазваме няколко прости правила:

1. Станете 10 мин по-рано и се насладете на утрото. Изтегнете се, раздвижете се, усетете всяка част на тялото си.

2. Направете ароматно кафе и се оставете на магията на аромата му.

3. Нека денят започне с любимата ви музика. Това ще ви зареди с добро настроение от сутринта.

4. Закусете с качествена, приготвена с любов храна и не мислете, че това ще отнеме много време и енергия – пресен плод, купичка пълнозърнест флейкс и чаша мляко са една добра комбинация, която дори няма да ви отнеме много време, а и може да се насладите на чудесен вкус на шоколад или мед и бадеми например. Така ще си набавите нужната енергия, витамини и минерали за успешен старт на деня. Витамините от група В са скъпоценни в борбата срещу есенно-зимната умора, а в пълнозърнестите продукти ги има в изобилие. Тези витамини развиват паметта и помагат на организма ни да обработва и използва желязото, което от своя страна помага на кръвта да пренася кислород до тъканите и мускулите и подпомага имунната система. Не бива да забравяме и калция, който играе важна роля при изграждане на костите и зъбите, спомага за кръвосъсирването, мускулните и нервните функции.

5. Пожелайте си с усмивка днешният ден да бъде динамичен, прекрасен и стремителен и започнете със задачите спокойно. Защото утре вече не е днес!