Българите са доста активни по отношение на дейности/спорт на открито – над една четвърт извършват такъв тип дейности поне веднъж седмично и една трета няколко пъти или поне веднъж месечно. Походите в планината категорично са най-популярното занимание.
Резултатите са от проучване на Нилсен Адмосфер България и Български национален панел. Само 11% от българите никога не извършват дейности на отркито от типа на планински преходи, скално катерене, къпунгуване, колоездене сред природата и др. Като цяло най-активната група се очертават по-младите.
Най-популярната дейност е планинският туризъм, който се практикува от 56% от анкетираните, като половината от тях ходят на поход поне няколко пъти месечно.
Втората популярна дейност е ловът/риболовът с 31% любители – 40% от тях се занимават с това няколко пъти месечно.
На трето място се нарежда къмпингуването, практукивано от 26% от българите, като 46% от тях го правят няколко пъти месечно.
Повечето българи обичат да провеждат дейности на открито в компанията на други хора: 44% обичат да се движат по двама, 23% предпочитат в малка група от трима човека и 20% - в по-голяма група (мин. 4 човека).
Когато дойде време да се закупи необходимата екипировка, 45% се отправят към специализиран магазин. Около една четвърт предпочитат да посетят търговски център/мол и близо толкова пазаруват онлайн. Съществува и опцията да се купуват такъв тип стоки втора употреба – 45% имат предишен опит с това.
Относно дали биха си купили вече ползвани продукти много хора нямат проблем с това, но имат конкретни условия – 35% биха взели решение в зависимост от какъв тип продукт е, 28% - въз основа на външния вид, 25% - ако е безопасен за употреба. 18% биха купили продукти втора ръка, ако това означава, че ще спестят средства. Само 4% биха се възползвали без допълнителни съображения. Противоположно на тях, 26% никога не биха закупили продукти втора употреба.