Българите са доста активни по отношение на дейности/спорт на открито – над една четвърт извършват такъв тип дейности поне веднъж седмично и една трета няколко пъти или поне веднъж месечно. Походите в планината категорично са най-популярното занимание.

Резултатите са от проучване на Нилсен Адмосфер България и Български национален панел. Само 11% от българите никога не извършват дейности на отркито от типа на планински преходи, скално катерене, къпунгуване, колоездене сред природата и др. Като цяло най-активната група се очертават по-младите.

Най-популярната дейност е планинският туризъм, който се практикува от 56% от анкетираните, като половината от тях ходят на поход поне няколко пъти месечно.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Втората популярна дейност е ловът/риболовът с 31% любители – 40% от тях се занимават с това няколко пъти месечно.

На трето място се нарежда къмпингуването, практукивано от 26% от българите, като 46% от тях го правят няколко пъти месечно.

Снимка: Нилсен Адмосфер България

Повечето българи обичат да провеждат дейности на открито в компанията на други хора: 44% обичат да се движат по двама, 23% предпочитат в малка група от трима човека и 20% - в по-голяма група (мин. 4 човека).

Когато дойде време да се закупи необходимата екипировка, 45% се отправят към специализиран магазин. Около една четвърт предпочитат да посетят търговски център/мол и близо толкова пазаруват онлайн. Съществува и опцията да се купуват такъв тип стоки втора употреба – 45% имат предишен опит с това.

Относно дали биха си купили вече ползвани продукти много хора нямат проблем с това, но имат конкретни условия – 35% биха взели решение в зависимост от какъв тип продукт е, 28% - въз основа на външния вид, 25% - ако е безопасен за употреба. 18% биха купили продукти втора ръка, ако това означава, че ще спестят средства. Само 4% биха се възползвали без допълнителни съображения. Противоположно на тях, 26% никога не биха закупили продукти втора употреба.