Датски учени открили, че жени, които пият 4 или повече питиета на седмица по време на бременността, рискуват да намалят концентрацията на спермата на бъдещите си синове една трета повече отколкото тези, които не са употребявали високоградусови напитки.
Изследването на учените от Университета Орхус в Дания беше представено на конференцията на Европейското сдружение за човешка репродукция и ембриология в Рим.
Според него едно питие е равно на 12 гр. алкохол или кутия бира от 330 мл., една малка чаша вино или 40 мл. спиртна напитка.
"Нашето изследване показа, че има връзка между пиенето на алкохол в умерени количества по време на бременност и по-ниската концентрация на спермата при момчетата", заяви ръководителката на изследването.
Ако изводите от него бъдат потвърдени в следващи проучвания, това може да обясни намаляването на качеството на семенната течност през последните години и защо е по-високо в някои страни, отколкото в други.
За алкохола по време на бременност има само едно правило: НЕ! Снимка: Thinkstock/Guliver Photos
Ключови думи:
-
Марта Вачкова стана баба за първи път. След дълго пазена тайна -
112 дни битка за живот: недоносени близначета победиха смъртта! Най-после са у дома (ВИДЕО+СНИМКИ) -
Мъж прегази колелото на дете заради череши. Ето колко може да изяде момиче на 9 г. -
Джони Деп на 63! Преди да стане известен, продавал химикалки (СНИМКИ+ВИДЕО)






