Оранжерията в парка "Андре Ситроен" стана сцена за екологично ориентираното дефиле на дизайнерката Стела Маккартни на Седмицата на модата в Париж.

На първия ред на ревюто й седяха двамата останали живи членове на "Бийтълс" – баща й Пол Маккартни и Ринго Стар.

Стела Маккартни се радва на подкрепата на конгломерата за луксозни стоки LVMH, за да подчертае спешната необходимост индустрията да се справи с въздействието си върху планетата.

Снимка: Getty Images

"Ние сме една от най-вредните индустрии", напомни Маккартни в изявлението си.

Представянето на колекцията започна с кратък филм, озвучен от носителките на "Оскар" Оливия Колман и Хелън Мирън, който приканва света да защити Майката Земя. Посланието на Маккартни е ясно: Блясъкът не трябва да е за сметка на планетата.

Дизайнерката залага на пайети, изработени от рециклиран алуминий, искрящи фалшиви диаманти и чанти от алтернативна кожа. А тренчкотите, имитиращи крокодилска кожа, са изработени от ЕпълСкин (AppleSkin) – веганска кожа, произведена от ябълкови отпадъци.

Снимка: Getty Images

Ефектни манта, едно от което беше разходено по подиума от Лила Мос – дъщерята на Кейт Мос, се отличаваха с каскадни обръчи и шик в силуета, което накара моден познавач да ги нарече "новите кожени палта".

По отношение на естетиката твърдите подплънки този сезон подчертават широките рамене с полъх от 80-те години на миналия век, докато стилна асиметрична рокля от веган кожа осигурява приятен изблик на пънк.

Снимка: Getty Images

Посланието на Стела Маккартни, че устойчивостта не трябва да води до компромис с разкоша на луксозните облекла, беше насочено към влиятелния Антоан Арно от LVMH, чиято съпруга Наталия Водянова беше сред моделите.

Маккартни напомни, че модният сектор допринася за глобалните емисии на парникови газове и подчерта спешната необходимост от промяна.

Дизайнерката каза, че се бори "отвътре" и е окуражена от подкрепата на конгломерата LVMH, който купи миноритарен дял от нейната марка през 2019 г., припомня БТА.

Снимка: Getty Images

По думите на Стела Маккартни влиянието и подкрепата на неговия главен изпълнителен директор Бернар Арно "е наистина силно послание към индустрията".

В брошурите, прилежно изпратени на гостите, Маккартни отбелязва, че 90 процента от конфекцията за този сезон е изработена от "отговорни материали".