Те танцуват толкова красиво, енергично, страстно... Бях на едно от множеството салса партита, които се провеждат в София. Наблюдавах танцуващите двойки. Беше завладяващо. За миг осъзнах, че страстта ми към аржентинското танго отстъпи място на една друга страст – салсата.

Наблюдавах двойките, всички бяха толкова усмихнати и се забавляваха. Ритъмът на музиката ги беше завладял и бяха опиянени. Чудех се от колко ли време танцуват, за да постигнат този синхрон? Бяха удивителни.

Реших да опитам! Смело и без познания, без практика се отдадох на танца. Не беше много сполучливо, но беше истинско. Не можех да скрия усмивката си и разбрах, защо всички се забавляват толкова. Това беше началото на моето ново увлечение - салсата.

Започнах да ходя все по-често на партита, започнах да посещавам и уроци...

Желанието ми да се уча се увеличава с всеки изминал ден. Освен практическата част на танца, аз съм впечатлена и от „скритата” страна на нещата. Задавам си въпроси, които изникнаха в съзнанието ми, с цел да изследвам чисто психологически ефекта от танца.

Салса – увлечение или зависимост?

Докато човек не опита, няма как да разбере... За мен салсата се превърна в зависимост. Мисля за танца през по-голямата част от деня. Вълнувам се преди всяко предстоящо парти, което ще посетя и преди всеки танц. Напоследък влагам цялата си енергия в този вид изкуство :) Какво толкова ми дава салсата?

Чувствам се секси, чувствам се жива и не мога да се спра. Иска ми се да продължа да танцувам докато краката ми ме държат. Удоволствоето от танца остава доста дълго след като е приключил, но след това искаш повече и повече. Да, това си е зависимост – трудно е да се откажеш.

Мои приятели вече ме признаха за салса-зависима. Само за това говоря, не си доспивам понякога и съм прекалено разсеяна... пак заради нея :))) Единственото, което ме разстройва е невъзможността, понякога, да отида на салса – парти или урок.

Желание за общуване или само танц?

Човек е социално „животно”. Салсата е социален танц. Чудя се дали само танцът, движенията са причина за пристрастяването към латино танците?

Харесва ми да танцувам с различни партньори. Чувствам се така сякаш общувам с различни хора, на език предаден посредством танца. Хубавото на салсата е, че има толкова много „зависими”, че винаги ще се намери с кого да „общуваш”. Повечетето хора са млади, енергични, отдадени на своето увлечение или професия, което е още един плюс и стимул да продължа да се уча.

Но танцът винаги носи със себе си страст, еротика, сближаване, което си е част от неговата красота и грация. Секси, чувствени движения и игра между партньорите... сякаш забраненият плод вече не е забранен, а напротив. Близостта тук е нещо позволено.

Къде е границата? Забраненият плод е сладък.

Свободата е сладка. Да, много сладка... Може би това е един от начините мъже и жени да общуват по между си без да се страхуват, че има опастност за връзките им. В този танц няма нищо лично, но в същото време се чувства близост, която е по-различна от останалите контакти. Ревността изглежда сякаш е естествения ход на нещата, но... напротив! Няма място за ревност, особено, ако двойка споделя общото си увлечение – красотата е в общуването чрез движения, и само толкова.

„Салса-суета”

Интересно е, когато увлечението се превърне в нещо повече от хоби. На един от уроците бях разстроена, че изоставам. Да, малко развалях хармонията в цялата група и това ме извади извън контрол. Реагирах толкова емоционално, че не съм перфектна... Нелогично, но факт.

Хубаво е, че един приятел ми напомни, че най-важното е да се забавляваме, а останалото е салса-суета. Хареса ми този израз. Вече не се впрягам толкова на неуспехите си, а продължавам да се усмихвам на грешките си!

Има още много неща, които искам да науча за салсата... освен завъртанията, които още ми се опъват :))) Това е различна страна от живота ми, който искам да изследвам – чувства, емоции, разсъждения, скрити мои заложби, женствени движения...

Щастлива съм, че открих още един начин да изразя себе си и да се усещам женствена и секси – салсата.


Автор: Таня Димитрова
Магистър по педагогика и семиотика на изобразителното изкуство