Те никога не казват „Добро утро!“ и „Приятен ден!“. Те са хора, които нагрубяват и обиждат, все са недоволни, гледат сърдито – сигурно всеки се е сблъсквал с такива. Когато са клиенти в кафенета, вечно имат забележки, надменни са към обслужващия персонал и се държат с пренебрежение. На един собственик на кафене обаче му хрумва блестяща идея за решаване на този проблем.

Остин Симс, притежател на Cups Coffee and Tea, в квартал Grandin Village, Роанок, Вирджиния има решение за клиентите, които се държат грубо с персонала му. Желанието му било да върне добрите навици, затова му хрумнала една проста, но гениална идея.

Снимка: iStock



Симс решил да определя цените на напитките в зависимост от това колко дружелюбни са клиентите. След това поставил табела пред магазина си, на която описал решението накратко.

С „ДОБЪР ДЕН“ СПЕСТЯВАТЕ 2 ДОЛАРА

Ако някой влезе в кафенето, без да поздрави и поиска едно малко кафе, то ще му струва 5 долара. Но ако поздрави служителя и каже "моля", докато поръчва, цената пада на 1,75 долара.

Невъзпитаните хора плащат 5 долара за чаша кафе. Едно "моля" спестява 2 долара, а поздравът още над долар.

Той поставил табелата, за да се увери, че хората ще променят поведението си при следващото влизане в кафенето му. Според собственика това било неговото решение срещу „несправедливостите по света“.

„Да започна да взимам повече пари от клиентите, които никога не отделят време да поздравят". Симс обяснява, че тези клиенти трябва да осъзнаят, че служителите зад гишето също са хора. Те също заслужават любезност и учтивост, както всеки друг.

СТАВАТ ЛИ ПО-ЛЮБЕЗНИ ХОРАТА, АКО ИЗТЪНЯВА ПОРТФЕЙЛЪТ ИМ?


За изненада на собственика фантастичната му ценова политика предизвиква голямо вълнение.

Снимка на табелата, която Симс поставя за цените на кафето, в крайна сметка става популярна в интернет. След това собственикът на кафенето също става много известен. Няколко новинарски канала го интервюирали заради интересната инициатива.

Виждате ли какво може да направи един обикновен учтив жест? Чудесно!