Ивелина Атанасова е от Варна. В крайморския град тя създаде Newtrend.bg, който бързо се превърна в една от водещите онлайн медии в областта на дигиталния маркетинг. Тъй като Ива е неуморна, медийният й проект бързо се превърна в агенци за организиране на събития и консултантска къща за онлайн маркетинг. Ива намери време, за да отговори на въпросите на Ladyzone, за да разберем от първа ръка какво е да си бизнес дама в България през 2015 година и каква е цената на успеха.

Какво е NewTrend.bg?

NewTrend.bg е три неща – медиа, маркетинг агенция и организатор на събития. NewTrend започна като новинарски сайт, с фокус дигиталните технологии, дигиталното предприемачество и българската стартъп екосистема. Във времето се разви в онлайн медия с маркетингова агенция, с фокус стратегическия маркетинг и бизнес развитие. Към текущия момент ние се занимаваме с маркетинга и продажбите на чужди събития. Например CEEDS на Webit и изобщо Webit са едни от най-големите ни партньори и клиенти. Организираме и собствени събития – Digital KidZ е нашата гордост. Това е първата по рода си конференция, която разглежда света на технологиите и комуникациите и как те влияят на живота на днешните деца – т.нар. дигитални деца. Оттам идва и името на конференцията. Конференцията се състои в София, за втора поредна година. Поради големия интерес, ще се състои и локална проява, във Варна, на 29 август.

Откога се занимаваш с онлайн маркетинг?

Oт 10 години. Професионалната ми кариера започна много рано. Просто защото исках да практикувам чуждоезиковите си умения и започнах да работя в сферата на туризма, типично за варненка. Във времето се оказа, че се справям доста добре и направих завидна кариера в туризма и директните продажби. Общо взето, страшно много от продажбените и меките умения , които съм придобила, са от този ми период. След това започнах да се занимавам с дигитален маркетинг, съвсем в самото начало в България.

Защо се насочи към дигиталния маркетинг?

Преди всичко, това беше различно. Аз съм човек, който търси постоянно предизвикателствата. Когато започнах да се занимавам с дигитален маркетинг, материята беше безкрайно непозната на българския пазар. Също така, вероятно защото обичма да правя нещата в дълбочина и ширина. Не ми стига да се занимавам само с журналистика или само с PR. Затова и слоганът ни е “All about”. За мен е изключително важен цялостният процес, цялостната екосистема на нещата и на бизнеса.

Можеш ли да дефинираш успеха за себе си?

Предизвикателство, преди всичко. Също и отговорност – защото в момента, в който започнеш да се чувстваш малко по-успешен или поне да бъдеш припознаван като такъв, това неминуемо води със себе си отговорността от примера, който даваш на обществото и на децата си. Детето ми е изключително важен фактор за нещата, които правя или които не си позволявам да правя. Предизвикателство е, защото когато успееш, за да задържиш успеха, трябва да вървиш само напред.

В момента, в който решиш, че си постигнал всичко в този живот, единственото нещо, което ти се случва, е да тръгнеш назад. Така че – има отговорност постоянно да постигаш успехи.

 

Какво е да си жена в България през 2015 година?

Още по-голямо предизвикателство (смее се). Когато говорим за бизнес и за дигитален маркетинг, това все още в нашата държва се счита за мъжки бранш и мъжка професия. Т.е. изначално като жена ти си гледана по един по-различен начин и се налага твърде често да демонстрирам и да показвам професионална компетентност и умения, преди изобщо да стигнем до професионални разговори на други теми. Това понякога е уморяващо, ако трябва да съм честна. Но е и мотивиращо, защото постоянно те държи под напрежение и постоянно трябва да вървиш напред. Зависи как го приемаш. На мен ми действа добре и мотивиращо. 

На какво са те научили трудностите и предизвикателствата в работата?

Преди всичко, че ги има. Това не ознчава ,че ме притесняват. Аз вярвам, че понякога нещата не се случват по начина, по който ми се иска. Всъщност високият професионализъм изисква да овладея тези предизвикателства, да запазя спокойствие и да продължа напред, така че да превърна дефекта в ефект. Мисля си, че в момента в който това умение бъде усвоено, нещата започват да изглеждат далеч по-спокойни и добри.

Кой е най-готиният момент от развитието на твоя бизнес?

Те са няколко. Първият, който никога няма да забравя, беше, когато NewTrend беше отличена за най-добра онлайн медия в конкурса БГ Сайт, в конкуренция срещу Нова ТВ и bTV. Малко хора знаят, че през 2012 година, когато спечелихме за най-добра онлайн медия в България, тогава екипът на сайта се състоеше от мен и от още едно момиче на половин работен ден. Ние се сцепвахме да работим. Зa мен тази награда е едно от най-съкровените и най-мили отличия през живота ми. Никога няма да я забравя.

Вторият такъв момент беше, когато направихме първото издание на DigitalKidZ. Това беше едно събитие, в което за два месеца имахме 200-250 посетители, имахме още около 100 деца. Това беше изключително емоционално и интимно преживяване това, което се случи, защото аз си дадох сметка, че ние помагаме на 100 семейства да разберат по-добре децата си и да бъдат в помощ и в подкрепа за тяхното развитие. Тези деца ще получат по-добро образование, по-добра комуникация. За мен това беше вдъхновяващо и много важно.

Можеш ли да разкажеш за някаква грешка и как си я преодоляла?

Трудно ми е да посоча такъв момент. Когато се занимаваш с маркетинг и се занимаваш с хора всеки ден, на мен ежедневно ми се случват едни неща, които съм планирала по един начин, а те се случват по друг. Вероятно съм имал щастието и късмета досега да сме нямали грандиозен неуспех. Или просто съм успяла във времето да правя от дефектите ефекти, така че да се получава нещо по-добро. Или просто съм имала шанса да работя с невероятен екип от хора, така че да не ни се е случвало да падаме от високо. Целият бизнес модел на NewTrend се движи и се случва на база случващото се на пазара, а не спрямо моите цели и предварителни планове.

Как се виждаш в хоризонт от две години?

Искам събитията да имат по-голям мащаб и по-голяма честота. Със сигурност ще развиваме Digital KidZ и се надявам това събитие даже да напусне границите на България – имаме възможност за това. Маркетинговата агнция и медията започват да реализират партньорства в Румъния и в Гърция. Това ще бъде следващата посока на развитие. Смятаме да разширяваме дейността си във височина – повече обем и по-дългосрочни клиенти.