В наше време създаването на нови и непознати за обществото продукти не е лесно. Но когато вложиш душата и цялата си любов в процеса, тази емоция достига и до потребителите. Начинът, по който аз разбрах за съществуването на т.нар. “флорални води” на семейство Ралчеви, беше по най-стария познат начин за реклама - от уста на уста.
Щом отворих социалните мрежи, за да се запозная с продуктите и хората, които стоят зад тях, едно нещо веднага ми направи впечатление - множеството положителни и благодарствени коментари под постовете. Веднага реших да си купя от техните продукти, тъй като от години се боря с проблемна кожа. Още с нанасянето на био розовата вода за суха и изтощена кожа усетих успокоение на засегнатата зона. След продължително използване се върна и блясъкът в кожата ми. Повече за семейството, създало флоралните води, ще научите в следващите редове.
Семейство Ралчеви са Николай и Веселина и трите им деца Васил, Елена и Мария. Тяхната история е впечатляваща и истинска и притежава силата да променя и вдъхновява.
Васил Ралчев е единственият син в семейството. Той е млад и мотивиран български предприемач. Едва на 22 години Васил попада в едно от най-известните списания за бизнес - “Форбс”, и класацията "30 под 30" за успешни предприемачи под 30-годишна възраст. Тогава разработва проект, наречен "Не бъди посредствен".
След като завършва образованието си в Англия, Васил решава да се върне в родния си град Панагюрище и да продължи делото на родителите си, които се занимават с биологично земеделие и производство на етерични масла още от 2000 г.
“Тук е буквално е като Дивия запад на Европа и ако хванеш нещо, си един от първите”, казва Васил. “И тогава, като на шега” заедно със семейството му създават бранд, чиято мисия е да произвежда най-качествените и чисти продукти и същевременно да се грижат за българската природа. За популяризирането на продуктите си разчитат основно на социалните мрежи.
В началото Васил е бил единственият работник във фирмата, а производството е било ръчно: “С една каничка наливах водица в бутилки и ги затварях на ръка и лепях 2 хартиени етикета отгоре”. С течение на времето, стъпка по стъпка, започват да наемат повече хора и да работят с по-добра техника и оборудване.
Едно от най-интересните неща е самият процес на производство, казва младият предприемач. След събирането на продукцията от градините, растенията се обработват чрез водно-парна дестилация. Така се отделя определено количество масло и флорална вода. Силният ефект на биологичните флорални води на семейство Ралчеви се дължи на френския метод, който използват - хидролат. Това е технология, при която се отделя водата от маслото, и при която водата е наситена с повече свойства. Интересен факт е, че продуктите не са тествани върху животни.
Важна стъпка за успеха според Васил е и социалната политика, която са създали. Решили са да наемат хора от малцинствата, които да им помагат в розовите и лавандулови градини. Семейство Ралчеви, винаги се отнасят с уважение и признателност към работниците си, като са помагали да построят новите си домове в Панагюрище и да изучат децата си. Хлапетата пък са поощрявани при добри оценки. Тази политика остава и до днес основна за тях и им помага да задържат много от сезонните работници и да ги кара дасе чувстват подсигурени и спокойни.
Друга социална политика, която прилага семейството, е идеята за българското и то винаги да е част от бизнеса им. Затова, щом разширили бизнеса си и започнали да предлагат флоралните води извън България, решили да създадат сайт, социални мрежи и обслужване на клиенти на дадения чужд език, но зад всичко това в чуждата държава да стои български гражданин. Разчитат основно на български студенти или наши сънародници решили да пренесат живота си там, като по този начин много от тях са мотивирани да се върнат в България, след като са видели, че могат да се развиват и да бъдат успешни и тук.
Още по темата: