Успели и известни актьори, но категоричен провал в бизнеса! Оказва се, че има и такива. Макар да са световноизвестни и в светлините на прожекторите, тези актьори получават Слаб 2 за бизнес начинанията си.
От луксозни ресторанти до модни линии и технологични стартъпи- някои от най-големите имена в индустрията са се сблъсквали с неуспешни идеи. Какво води до тези провали - надценена популярност, лошо управление или просто липса на бизнес нюх?
ТОП 5 най-неуспешни бизнеси на звездите
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
FENTY FASHION LINE
През 2019 г. Риана започна да си партнира с луксозната империя LVMH и стана първата цветнокожа жена, оглавила модна къща под името на компанията. Брандът беше дългоочакван от феновете ѝ, като всички залагаха много на предстоящото. Само две години след пускането й на пазара обаче, линията беше спряна. Въпреки вниманието, което привлече в началото, пандемията се оказа сериозно предизвикателство за модния пазар. До 2021 г. LVMH и Риана затвориха линията, но заявиха, че тя може да бъде преразгледана в бъдеще. Въпреки този неуспех, бизнес нюхът на Риана остана силен, тъй като нейните линии бельо и козметика продължават да оглавяват пазарите.
YEEZY
През 2015 г. Кание Уест започна да си партнира със спортния гигант Adidas. Техният бизнес пожъна големи успехи и печалби през годините. Въпреки влиянието на марката, през 2022 г. се породи скандал между двете страни, когато рапърът направи антисемитски коментари, които доведоха до прекратяване на партньорството му с компанията. През февруари 2024 г. Уест обвини Adidas, че продава „фалшиви“ версии на неговата марка обувки Yeezy и че го съди за 250 млн. долара. Въпреки тези конфликти, през ноември 2024 г. двете страни постигнаха извънсъдебно споразумение, с което сложиха край на съдебните спорове.
NYLA RESTAURANT
През 2002 г. поп иконата Бритни Спиърс реши да опита да се развие и в ресторантьорския бизнес с откриването на Nyla. За съжаление, ресторантът беше споходен от проблеми още в самото начало. Той получи лоши отзиви както за храната, така и за обслужването, и беше изправен пред множество нарушения на здравния кодекс. Nyla беше затворен само шест месеца след отварянето му. В същата година беше обявена бурната ѝ раздяла с Джъстин Тимбърлейк и най-вероятно певицата дори не успя да обърне внимание на случващото се.
TRUMP AIRLINES
През 1988 г. Доналд Тръмп стартира Trump Shuttle, луксозна авиокомпания, предназначена да обслужва бизнес пътници между Вашингтон, Бостън и Ню Йорк. Тръмп представи разкошно летателно изживяване и първокласни услуги. Въпреки това, авиокомпанията се бореше от самото начало, като не успя да привлече достатъчно пътници, за да оправдае високите си оперативни разходи, както и повредите на самолетите. След голям банков заем от 245 милиона долара, за да финансира бизнеса, Тръмп беше принуден да закрие авиокомпанията, когато стана ясно, че тя е неустойчива.
TE CASAN
През 2008 г. Натали Портман, известна с подкрепата си за правата на животните, си партнира с марката за луксозни обувки Tè Casan, за да пусне веган линия обувки. Колекцията беше проектирана да предлага продукти от висок клас, без жестокостта на произвеждане на традиционните кожени обувки. Обувките обаче получиха множество критики за дизайна и високата си цена. През същата година линията беше пусната в продажба, а Tè Casan затвори врати малко след това. Този краткотраен експеримент на Портман в сферата на етичните и устойчиви практики остана влиятелен и оттогава тя инвестира в други подобни успешни бизнеси.
Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK
Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM
Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK