Може и да не знаете за тези професии, но те стават все по-популярни и с тях се печелят все повече пари. 

За никого няма да е учудващо, че напоследък се появиха много нови позиции. Налага го променящата се действителност, развитието на пазарите и начините, по които се стига до крайния клиент. И така, ако във времето професии като ловиц на бримки и телефонисти изчезват, то на тяхно място се появяват едни от изброените по-долу.  

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: iStock

Нови професии с високи заплати: топ 8 класация за 2024 г. според Мarie Claire

UX/UI дизайнер

Някога те са били наричани уеб дизайнери, но времената вече се промениха. Сега всеки интерфейс, с който потребителят взаимодейства по един или друг начин, приложенията, социалните мрежи и т.н., трябва да отговарят на две основни изисквания.  Но едновременно с това интефрейсът трябва да е удобен и интуитивен (част от UX). Най-просто казано, потребителят не трябва дълго време да мисли кой бутон да натисне, за да купи продукт. 

Сред изискванията към UX/UI дизайнерите са: познаване на графични програми, умение да се справя с анализите на потребителските тестове, креативност, работа в екип и др. 

Ръководител проекти

Ако сте човек, който умее лесно да превръща плановете си в реалност, тази професия е точно за вас. Всъщност това е позиция за мениджър на високо ниво, отговорен за планирането, комуникацията между клиента и разработчиците. Той отговаря за извършването на промени, наблюдава движението в различните етапи и изпълнението на работата. По правило той трябва да има представа не само за маркетингови инструменти, но и да владее перфектно психология, защото работи с много и различни хора. Такъв специалист е с добра дисциплина (той е този, който организира целия процес и го наблюдава!), комуникативни умения и компетентно мотивира изпълнителите. Това е човекът, който ще "преведе" на останалите какво точно иска клиентът. Защото той може да казва, че иска сини завеси, а всъщност да има предвид розови. Мениджър проекти трябва да знае това.

3D дизайнер

Специалист, който лесно превръща "плоска" рисунка в триизмерна. Той е много търсен в игралната индустрия, рекламата, филмовата продукция и интериорния дизайн. Той има художествена визия и е добре запознат с композиция, цвят и светлина. Може да работи с различни текстури. В същото време 3D дизайнерът трябва да бъде усърден, внимателен към малките детайли и да има добри комуникативни умения. 

Моушън дизайнер 

Професионалист, който превръща 3D или 2D картини в анимация. Творбите му ще намерят място в социалните мрежи, по телевизията и във филмите, във видеоигрите и рекламата. Той може да работи заедно с 3D дизайнери и трябва да има същите качества: познаване на цветове, светлини, текстури, символика и т.н.  

Дизайнерът на движение обаче има собствен софтуер за създаване на видеоклипове и визуални ефекти. И той също трябва да притежава основните умения и способности на режисьорите, да разбира принципите на анимацията и да работи със звук.

Интернет маркетолог

Не, не става въпрос за тези, които продават стоки от известни вериги марки. Този специалист знае как да изгради продажби в Интернет, така че в крайна сметка всеки да печели. Професията на пазара на труда не е толкова нова, просто има нови инструменти за популяризиране на стоки и услуги в Интернет. Това включва добрите стари SMM и SEO, както и сравнително нови - контекстна реклама и таргетиране. Интернет маркетологът трябва да разполага с всички тези инструментии да знае как да работи с тях. Освен основи познания в маркетинга, трябв ада владее различни методи за анализ и събиране на данни (включително с помощта на специални програми) и опит в провеждането на изследвания.