Продължението на обичания от мнозина филм „Космически забивки“ от 1996 г. вече е по кината и привлече много деца и родителите им пред големия екран. Но има поне един човек, който не харесва и открито критикува филма – режисьорът Джо Питка, който създаде оригинала от края на миналия век.
Джо Питка разкритикува пред сайта TMZ слабия саундтрак на филма и визията на анимационните персонажи, които приличат на „плюшените играчки, които купуваш от летището за детето си, когато бизнес пътуването ти се е оказало по-дълго от предвиденото.“
Режисьорът сподели, че пет пъти е трябвало да си пуска филма, за да го изгледа докрай. И причината за това, както самият той посочи, не е че оригиналният филм е толкова велик, а липсата на Майкъл Джордан в продължението.
„Леброн е страхотен баскетболист – 20-ият най-добър в света. Но не е Майкъл Джордан“, каза режисьорът за Леброн Джеймс, който изпълнява главната роля на мястото на Майкъл Джордан. „Не трябваше да кръщават филма „Космически забивки 2“, трябваше да му дадат друго име. Трябваше да е друг филм. „Космически забивки“ Е Майкъл Джордан. Колкото и на Леброн да му се иска да е велик играч, а той действително е, не е Майкъл Джордан. Никога няма да има друг Майкъл Джордан.“
Джо Питка, който по принцип режисира музикални видеоклипове (и има само два пълнометражни филма) е работил с някои от най-големите музикални звезди. И е открил, че съвсем малко хора в шоубизнеса притежават истинска харизма.
„Работил съм само с трима души, които могат да имат такъв магически ефект върху хората без значение какво правят“, каза той. „Майкъл Джордан, Майкъл Джексън и Мадона.“
Позицията на Джо Питка не е изненадваща, защото той се противопоставя на продължение от години. Режисьорът е споделял, продуцентът на филма го е потърсил за продължение, но той е отказал, защото не е вярвал, че нов филм, особено без участието на Джордан, може да има същия световен успех.
Когато „Космически забивки“ излезе през 1996 г., филмът спечели 27 млн. долара за първата седмица от прожекциите в Северна Америка и в крайна сметка събра 230 млн. долара от прожекции по света. Втората част започна с малко по-добър резултат в Северна Америка – 31 млн. долара, но като отчетем инфлацията и почти двойно по-високия бюджет, новата лента няма как да надмине оригинала в комерсиално отношение.