Кино-литературният фестивал "Синелибри" ще бъде открит на 6 октомври в зала 1 на НДК с дългоочакваната премиера на носителя на "Златен лъв" от кинофестивала във Венеция „Клети създания“ на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос. "Синелибри" ще продължи до 29 октомври, а програмата на фестивала е наситена със звездни заглавия и премиери от най-престижните фестивали за кино в Европа като тези в Кан, Венеция и Берлин. Предлагаме ви 5 френски заглавия от програмата на "Синелибри", които не бива да пропускате.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
1. „Дворецът“, режисьор Роман Полански
Тази година честваме 90 години от рождението на скандалния френски режисьор с полски произход Роман Полански. По този повод ще гледаме премиерата на „Дворецът“ на 20 октомври в зала 1 на НДК, а преди прожекцията ще бъде церемонията по награждаване в присъствието на Уилям Болдуин.
Действието на филма се развива в луксозен хотел в Швейцария, където богаташи посрещат 2000-та година. Гости от цял свят се стичат за новогодишната вечеря, но празненството претърпява неочакван обрат. Преплитането на отделните истории и сблъсъкът на различни персонажи създават абсурдна черна комедия, която само гений като Полански може да създаде. В ролите ще видим Фани Ардан и Мики Рурк.
2. „Страсти в кухнята“, режисьор Тран Ан Хунг
Ако искате да влезете надълбоко из гурме страстите на френската кухня и да се насладите освен на тънкостите и ястията ѝ, така и на великолепната игра на Жулиет Бинош и Беноа Мажимел, бивши партньори в живота, които играят любовници, влюбени един в друг и в изкуството на храната и вкусовете.
Действието се развива през 1885 г. Главната героиня Йожени работи от двайсет години като готвачка за прочут кулинарен шеф и изтънчен гастроном на име Доден Буфан. С течение на времето между двамата се поражда страст, чийто своеобразен израз са уникалните блюда, привличащи в ресторанта клиенти от цял свят. В този изкусителен филм с незабравима атмосфера на фокус е кулинарното изкуство и изобретяването на нови рецепти. Чрез тях Буфан се обяснява в любов на своята асистентка, чийто талант не отстъпва на неговия.
3. „Само ние двамата“, режисьор Валери Донзели
Френската драма с Виржини Ефира и Мелвил Пупо не е лека за гледане, но е безмилостна дисекция за токсичните знаци в една връзка. По френски, на филмът никак не му липсват горещи сцени и страсти, но той е преди всичко червена лампа за тормозът, който в началото никога не виждаме, замаскиран зад думите „защото много те обичам“. Фокусът е върху механизмите на контрол над другия, а също и върху увереността, върху способността да се наруши мълчанието. Валери Донзели се гмурка в онези нюансирани сиви зони, където жертвата на насилие се чувства принудена да направи компромис и където насилникът се колебае между нежността и насилието.
4. „Звярът“, режисьор Бертран Бонело
Тази хипнотична научнофантастична мелодрама, изследваща копнежа, обсебването и екзистенциалния страх, е дело на прозорливия френски творец Бертран Бонело. Винаги безупречната Леа Сейду и магнетичният Джордж Маккей играят двама влюбени, които се срещат отново и отново във времето и пространството, докато не надвисва катастрофа
Действието се развива в три времеви отрязъка: 1904, 2014, 2044 г. В близкото бъдеще, доминирано от изкуствения интелект, емоциите са се превърнали в заплаха. Габриел решава да „пречисти“ ДНК-то си в машина, която ще я върне към предишните й животи и ще я избави от всякакви силни чувства. Тогава тя среща Луис и я завладява странното усещане, че го познава от цяла вечност…
„Звярът“ е свободна адаптация на класическата повест на Хенри Джеймс „Звярът в джунглата“ – един разказ за съдбата, поличбите, любовта и самотата.
5. „Мария Монтесори: Новата жена“, режисьор Леа Тодоров
1900 г. Лили д’Аленжи, парижка кокотка на върха на славата си, бяга от Париж, за да скрие умственото увреждане на своята дъщеря. Когато пристига в Рим, животът й се преобръща след срещата с харизматична жена лекар на име Мария Монтесори, която е разработила хуманен метод за обучение на деца с физически и умствени дефицити. Оказва се, че жената, която иска публично да олицетворява la nouvelle femme, т.е. една модерна и еманципирана жена, за целта трябва да плати висока цена – тайно, извънбрачно майчинство. Скоро Мария ще трябва да избере между детето и призванието си. Филмът е пълнометражният дебют на режисьорката Леа Тодоров, дъщеря на световноизвестният френски философ с български произход Цветан Тодоров.