Готвачът Джейми Оливър (Натуралния) - известен с тв поредиците "Кухнята на Джейми", "Вкуснотиите на Оливър" и др.; стартира важна кампания, с цел да бъдат защитени децата от непрестанната бомбардировка с реклама на джънк фудд - вредната и нездравословна храна. Истината е, че колкото повече реклами на вредна храна виждат децата, толкова повече я приемат за нормална част от ежедневието и храненето им. Може ли да отидеш в магазина, от който мама всеки ден пазарува храна за обяд или вечеря, но да ти бъде отказан корнфлейксът със захарни топчета, шоколадовите бисквити с опаковка на понита или плодовото млекце в бутилка на любимото ти анимационно геройче? Детето не разбира защо това място може да е източник на една храна, а за друга да има забрана.
Целта на кампанията на Джейми е да промени това! Той иска правителството да ограничи рекламите на нездравословни храни, на които са изложени децата. Той призовава родители, учители и всякакви хора, които се интересуват и ги е грижа за това с какво се хранят децата, да си направят селфи със затворени очи, да сложат хаштаг #AdEnough и да накарат правителството да действа.
Според проучванията колкото повече джънк се рекламира на децата, толкова повече се съхранява този образ в съзнанието им и те имат желание да го ядат. Формулата е простичка и логична. Което не значи, че не може да се промени. Ограничаването на рекламата на вредни храни ще ограничи интереса и влиянието им върху децата.
Никой не е казал, че ще е лесно. Големите компании атакуват пазарите и телевизионния ефир с хищни маркетингови трикове, от които е трудно да се отдалечиш. Още по-трудно е, когато си дете и е лесно да те манипулират. Затова противопоставянето трябва да се покаже с една чиста, ясна и твърда позиция!