Пълноценното и здравословно хранене по време на бременност в голяма степен допринася за раждането на здраво, жизнено и с нормално тегло бебе. Бременната има увеличени потребности от енергия. Това не означава обаче, че трябва да яде за двама. Препоръчителното наддаване на тегло през бременността е 10-12,5 кг, но при жени с наднормено тегло преди забременяването е 12,5-18 кг. Недостатъчното наддаване на тегло на майката през бременността допринася за раждането на бебе с ниско тегло – под 2,5 кг, което увеличава инфекциозната заболяваемост при детето и риска от програмиране на хронични заболявания в зряла възраст като нарушения в сърдечносъдовата система, диабет тип 2 и др. От друга страна твърде голямото наддаване на тегло обаче често води до усложнения по време на бременност и раждане.

Ето кои са ключовите хранителни вещества, които трябва да присъстват в менюто на бъдещата мама:

1. Храни, богати на белтъци

Белтъците са ключов компонент на новосинтезираните тъкани. Растежът на плода, плацентата и матката зависи от адекватния прием на белтък. Висококачествен белтък, който е източник на всички необходими аминокиселини, се съдържа в месото, рибата, яйцата, млякото и млечните продукти. Месото трябва да е постно, млякото и млечните продукти - с намалено съдържание на мазнини.