Независимо колко сте на ти със спорта, имайте предвид, че той крепи здравето по неподправен начин. Освен физическата кондиция, спортът допринася и за други физиологични оплаквания, които лесно могат да се предотвратят с редовни упражнения.

А когато става въпрос за спорт, екипировката е от особена важност. Независимо кой спорт тренирате, обувките се ключов елемент. Затова е редно правилно да избираме модела, който ще носим навън или във фитнес залата. За щастие adidas ощастливи всички дами по света със своя нов модел маратонки -PureBOOST X.

#Тревожност и депресия
Редовните физически упражнения могат сериозно да спомогнат за облекчаване на състояния като тревожност и депресия, както и за цялостното подобряване на настроението. Движението кара мозъка да освобождава химични вещества, каращи ни да се чувстваме добре – като ендорфините и ендоканабиноидите.

От друга страна то повишава температурата на тялото, което понижава стреса. И не на последно място - намалява нивата на токсини от организма и засилва имунната система.

Упражненията борят тревожността и по други интересни (понякога неосъзнати) начини – те са добър социализиращ фактор за тези от нас, които се чувстват самотни, или да повишат собствената ни увереност чрез поставяне и постигане на определени цели.

 

#Безсъние
Редовните упражнения допринасят за добрия сън. Той ни освобождава от натрупалия се стрес, но също така намалява състоянията на тревожност и депресия – които могат да доведат до безсъние.

Забравете обаче за работата и умственото натоварване точно преди лягане, защото това може да ви превъзбуди излишно и да попречи да заспите лесно.

Ако страдате от хронично безсъние, връзката между съня и физическите упражнения може да бъде още по-осезаема и в крайна сметка – полезна за вас.

Проведено през 2010-а проучване сочи, че когато група жени страдащи от безсъние, започнат да тренират редовно, те постигат значителни подобрения в качеството на съня си само в рамките на четири месеца. Дами, длъжни сме да ви предупредим, че не бива да очаквате мигновено подобряване на вашето състояние. В интерес на истината, едва на втория месец ще отчетете промяна в качеството на съня ви. Следователно - бъдете търпеливи.