Само здравите хора имат бъдеще да преуспяват и да се радват на красив живот. Има периоди, когато тялото може да компенсира и да се  възстановява, въпреки вредата, самонанасяна от лошите навици. Но, това не продължава безкрайно. Най-разпространените вредни навици, благодарение на които тялото се състарява са: податливост на стрес, дехидратация, обездвижване, хронично недоспиване, наднормено тегло. 

Податливост на стрес

Заблуда е, че като се гневите и се борите със затрудненията в живота с цената на нервно изтощение, живеете истински.

Факт е, че ако изработите своята стресоустойчивост, няма да реагирате с прекалено много адреналин при най-малката несправедливост и неблагополучие, които са различни от очакванията ви. Неовладените нервни изблици са главната причина за сърдечни инфаркти и инсулти в мозъка. Изберете си техника за релаксация (дълбоко дишане, молитва, бягане, хоби), но се научете да контролирате разрушителните си емоции.  

 

Дехидратация

Заблуда е, че приемате много течности през деня, защото пиете по няколко кафета и чаши чай, ядете на обяд супа и пиете газирани напитки.

Факт е, че приемът на най-различни течности не може да замени ползата от водата. Тялото се нуждае от чиста вода. Индивидуалните нужди от вода за поддържане на водно-солевия баланс се определят от начина на живот ( физическа активност, тегло, възрастта, здравословно състояние). Средна препоръчителна доза вода за възрастен човек в летния сезон е около 2 л дневно.

 

Хронично недоспиване

Заблуда е, че по-добре е да се живее много наситено без да се губи време в сън.

Факт е, че системното лишаване от сън разстройва нервната система. Кръвното налягане се повишава и се проявяват хормонални смущения. Непълноценният сън води до сърдечно-съдови нарушения (аритмия, стенокардия). Затова, осигурявайте си редовно 7-8 часа сън. Особено ценен за здравето е сънят във времето един час преди и след полунощ.  

Продължава за обездвижване и наднормено тегло>>>