Повечето от нас си мечтаят за по-стройна и фина фигура. Е, да, но има и такива, на които храната изобщо не се отразява на теглото им, независимо колко количество приемат на ден, и това се отразява пагубно на здравето. Те имат нужда от напълняване и всичко, което следва да научим, е предназначено именно за тях.

Факторите за липсата на натрупване на килограми и непълноценното усвояване на храната могат да бъдат от най-различен характер: изтощителни диети, стрес, прекалено активен начин на живот, алергии, проблеми с храносмилането, депресия, хормонални нарушения и др. Ето защо, когато решите да предприемете диета за напълняване, трябва да подходите постепенно и систематично.

Консултацията с диетолог е задължителна! Това, което той ще ви препоръча на първо време, е да не стресирате организма от прекаленото натоварване, поемайки големи количества храна. Не обемът на храна ще помогне да качите килограми, а качеството на продуктите.

В подобни ситуации е редно да се набляга на продукти с високо съдържание на белтъчини (протеини), които ще допринесат за увеличаването на калориите. Най-богати на белтъчини храни са месото, рибата и млечните произведения. Старайте се половината от дневния прием на белтъчини да бъдат именно с животински произход.

Останалата част е желателно да бъде съставена от растителни протеини, които се съдържат в почти всички плодове, зеленчуци, ядки и варива. По съдържание на протеини растителната храна по нищо не отстъпва на месната и млечната. Още повече, че тя е значително по-богата на витамини и минерали, които са от жизненоважно значение за укрепването на организма.
Дайте карт бланш и на мазнините. Добавянето на краве масло, олио и/или зехтин към супи, салати и основни блюда, ще спомогне за по-бързото и лесно усвояване на храната от организма.

Не се лишавайте и от лакомства...