Нискокалоричните диети предвиждат мъжете да приемат между 2000 и 2800 калории дневно, а жените между 1600 и 2400 в зависимост от нивото на физическа активност. Някои диети са дори по-строги и препоръчват максимум 1200-1500 калории на ден. При толкова малко храна организмът забавя метаболизма като защитна реакция, за да се бори с „глада“. Появяват се негативни ефекти, които съвсем не са безобидни. Ето кои са те.

1. Недостиг на основни хранителни вещества

При тези диети лишавате организма от основни хранителни вещества. Единственият начин да се доближите до здравословния минимум калории е да взимате хранителни добавки.

2. Камъни в жлъчката

Това е един от най-често срещаните странични ефекти при нискокалоричните диети. При бърза загуба на тегло черният дроб секретира повече холестерол, което води до образуването на камъни в жлъчката. Те от своя страна водят до болка в горната част на корема и гърба, гадене, повръщане, подуване на стомаха, разстройство, киселини в стомаха и газове.

3. Гадене

Тъй като приемате съвсем малко храна и ви липсват въглехидрати, ще се появят симптоми на гадене. В някакъв момент дори може да виждате „замъглено“. В такива случаи веднага се консултирайте с лекар.

4. Умора

Заради липсата на храна нивото на кръвната захар пада и нямате енергия. Без глюкоза мозъкът, мускулите и изобщо всеки друг орган няма как да работи добре.