Краят на пролетта е времето, в което сериозно започваме да се оглеждаме за по-елегантни и фини тоалети за лятото. Това е и времето, когато най-много от всичко искаме да си върнем или постигнем желаната фигура. За щастие периодът е изключително благоприятен за постигането на тази така въжделеена цел Тайната се крие именно в онова, което ядем. Сезонът е най-изобилен на плодове и зеленчуци, които са не само вкусни и изкусителни, но и от коит, се отслабва и, на всичкото отгоре, борят целулита. Затова решихме да потърсим онези от тях, които ще ни помогнат да посвалим натрупаните килограми и ще ни направят по-ведри и усмихнати:

Ето какво открихме >>>

Артишок

Красотата на артишока се крие в това, че отнема време, докато го изядете, така че е почти невъзможно да прекалите. Има и бонус – една средно голяма „глава” съдържа само 64 калории и около 10 грама "пълнеж", който всъщност потиска апетита. Още един бонус? В артишока се съдържа също и специална съставка, наречена синарин, който намалява етествено нивата на холестерол в организма. Специалистите съветват да не комбинирате зеленчука с масло, а вместо това да си направите салата с дресинг на основа на кисело мляко, за да не трупате излишни калории.

Зелен грах

Той е много нискокалоричен, така че можете да си хапвате грах, докато не позеленеете.  Има много различни начини да го сготвите, освен това от него става страхотна салата. Бонус: зеленият грах е богат на фибри, фолиева киселина и е с много високо съдържание на витамин К – важен за съсирването на кръвта и за здравината на костите.


Ягоди

От всички плодове, ягодите са най-богати на антиоксиданти, като едновременно с това са и забележително бедни на калории. Например – една чашка, пълна с вкусните червени изкушения, е равна на 49 калории и 0 грама мазинини. Да, точно така – 0. Вместо нови пластове към бедрата и коремчето, изяждайки порцията ягоди, ще си набавите фибри, които се борят с вълчия глад заедно с вас. Разбирайте - потискат апетита. На всичкото отгоре всички боровинки, ягоди, малини и т.н. са много полезни за борбата с вредата от свободните радикали, които причиняват бръчки, отпускане на кожата и дори рак. Така че – с две ръце „За!” ягодите.

Ябълки

Тези добре познати у нас плодове имат специална роля в поддържането на здравословно тегло, защото регулират отделянето на инсулин и по естествен път намалят желанието ни за сладко. Високото им съдържание на фибри също не е за пренебрегване: една ябълка (или круша) може да достави 1/5 от дневните ви нужди от влакнини. Въпреки, че гликемичният им индекс е 30-35, тези плодове съдържат помощни вещества, които регулират кръвната захар.


Люти чушки

Лютите чушки са сред храните първенци по изгаряне на мазнини. Не случайно те са сред основните продукти, влизащи в състава на повечето диети. Силно пикантната си жилка лютите чушлета дължат на веществото капсаицин. Предизвиканата от него топлина увеличава метаболизма и сърдечната честота, а оттам - и скоростта на изгорените калории. Според последни проучвания само една изядена люта чушка на ден повишава метаболизма с 25%, което от своя страна води до значително нарастване на количеството изгорени мазнини. Така че не се страхувайте ежедневно да обогатявате менюто си с някоя пикантна подправка или люта чушка. Това не само ще ускори обмяната на веществата, но ще повиши и имунната защита на организма.

Краставици

В една чашка с нарязана краставица има само 16 калории, така че - как да не я обичаме? Освен това този зеленчук е богат на фибри и съдържа много вода, която ще ви засити и е по-вероятно да не прекалите после с някаква калорична бомба, скрита очевидно в сандвич. Ако се придържате към салати, съдържащи зеленчуци, богати на вода, ще намалите приема на калории с около 12 %. Това – съвсем сериозно – статистиката идва от „Penn State University”.


Ананас

Пресните ананси съдържат малко повече фруктоза от другите плодове, но въпреки това те са много приятелски настроени към тънката ви талия. Една чашка с вкусния плод съдържа цели 82 калории, но пък ще засити глада ви за сладко, който иначе вероятно ще борите с далеч не толкова удачни вкусотии, като купичка сладолед например. Допълнителен бонус -  ананасът е богат на бромелаин – ензим, който успокоява възпаления, произтичащи от заболявания като артирт, да речем, а също влияе добре и на храносмилането. Това всъщност е и причината ананасът да се ползва за проблеми със стомаха.

Авокадо

Авокадото е по-богато на мазнини и калории от стандартните зеленчуци. В  половин чашка нарязано авокадо се съдържат около 120 калории и 11 грама мазнини, но за сметка на това е много полезно за сърцето. Друг факт – авокадотото не само, че помага на тялото ви да преработи докрай витамини, като А, Е, D и К, но също минава по-бавно през храносмилателната система, което пък ви кара да се чувствате по-дълго време сити. Всъщност е установено, че диетите, в които е включено авокадо, са с много по-дълготрайни резултати. Една идейка - ако ви се услажда, защо не заместите сиренето и майонезата в сандвичите и салатите си именно с него?


Банани

Искате бърза, здравословна закуска? Пресегнете се и грабнете един банан. Във всеки от тях се съдържат около 100 калории и намират разнообразни приложения. Като част от менюто ви, разбира се. Освен това те са богати на калий, който помага за регулиране нивата на кръвната захар и действа доста ободряващо, тъй като снабдява тялото с витамин В. Бананите се препоръчват горещо преди или след тренировка.

Праскови и нектарини

Прасковите са добри, но нектарините също не са за пренебрегване. Те са супер сладки, а във всяка от тях се съдържат само около 60 калории, което ги прави желана и предпочитана част от менюто на всяка дама, която обожава подобни изкушения. Друго предимство на нектарините е, че в кожата им има фибри, които намаляват нивата на холестерола. Освен това те даряват на тялото ликопен и лутеин, две мощни, естествени съставки, които предпазват от сърдечни заболявания и рак.