С настъпването си, зимата ни налага някои неприятни и други доста нездравословни ограничения. Освен че вече не можем да бъдем продължително физически активни на чист въздух при минусовите температури, количеството на качествената прясна храна драстично намалява. Някои от тях можем да консумираме целогодишно, но би било чудесно да включим активно в менюто си именно тогава, когато не можем да разполагаме с голямо разнообразие от сочни пресни зеленчуци и плодове.

Пчелен прашец


Ако в кухнята ви не присъства бурканче пчелен прашец, по-вероятно е да не познавате силата на качествата му. В противен случай едва ли бихте го пропуснали. Той съдържа около 40% протеин, а половината от него представлява бързо усвоими аминокиселини.
Вълшебният прашец е по-богат на аминокиселини от всичко друго, включително яйцата, телешкото месо, сиренето и др. Той е изключително пълноценна и здравословна храна, коригираща изцяло донякъде нездравословното хранене на съвременния забързан човек. Богат е, също така, на витамини, включително фолиева киселина, като всъщност списъкът на полезните вещества в него е доста дълъг. Днес е доказано неговото антибактериално, кръвотворно, заздравяващо стените на кръвоносните съдове, регулиращо нивото на лошия холестерол, противоалергично, имуностимулиращо, тонизиращо действие. Да не говорим, за ниската му калорична стойност – две пълни супени лъжици с пчелен прашец не съдържат повече от 90 калории. А най-добрата новина – той успешно подмладява и подхранва кожата, като се бори едновременно и със стареенето, и с упоритото акне на тийнейджърите.