Мащабна фондонабираща кампания за децата в приемни семейства в България провеждат от Национална мрежа за децата. Кампанията е част от второто издание на проекта „Приеми дете. Създай бъдеще”, реализиран от Мтел и неправителствената организация. Той подкрепя финансово и популяризира каузата на приемното родителство.
В рамките на благотворителната кампания е разкрит дарителски номер, на който всеки може да окаже финансова помощ на децата, настанени при приемни родители. 1 лев е стойността на дарителския SMS към номер 17 777, който трябва да бъде с текст DMS DETE. Дарения могат да се направят и чрез банков превод IBAN BG13UNCR76301078951570, както и онлайн на сайта на www.nmd.bg.
Проектът „Приеми дете. Създай бъдеще” се осъществява от Мтел за втора поредна година в партньорство с Национална мрежа за децата. През 2013 година Мтел осигурява финансова помощ на най-малко 200 деца в приемни семейства в България. Сумата, която телекомът дарява за дете, е в размер на 200 лева и се предоставя еднократно на приемните родители. 300 лева е предвидената сума за дете с увреждане. С тази подкрепа Мтел цели да подпомогне приемните семейства в посрещането на първоначалните нужди на децата при тяхното настаняване в новия им дом. Тази необходимост е посочена от самите приемни родители като приоритет в рамките на специално проучване, проведено в края на 2012 година.
Резултатите от него показват, че приемните родители в България работят с усещането, че обществото ни е резервирано към приемното родителство. Затова тази година проектът „Приеми дете. Създай бъдеще” включва и фондонабираща кампания, която чрез приобщаване на обществото към каузата, ще популяризира усилията на приемните родители в името на по-доброто бъдеще на децата.
Благодарение на първото издание на проекта „Приеми дете. Създай бъдеще”, 100 приемни семейства получиха през 2012 година допълнителна финансова помощ от Мтел. Настанените в семействата деца са на възраст от 2 месеца до 16 години. Пет от децата са с увреждания, а седем семейства отглеждат братчета и сестричета.
Част от кампанията е специално информативно видео, посветено на каузата.