На 6 ноември Михаил Галин и неговата котка Виткор се качват на полет от латвийската столица Рига до руския град Владивосток. По време на прекачването в Москва служител на „Аерофлот“ заявил, че домашният любимец е с 2 килограма по-тежък от разрешеното, за да лети в пътническия салон и предложил вариант да бъде преместен в багажното отделение.
Притеснен за сигурността на котката, Галин взема друга котка, която да бъде претеглена преди полета и така Виктор успешно се завръща у дома, пътувайки в пътническия салон. След като Михаил споделя историята и публикува снимки в социалните мрежи, „Аерофлот“ го изключва от програмата си за лоялни клиенти.
Този ход на авиокомпанията обаче предизвиква възмущение в социалните мрежи, като много хора обвиняват „Аерофлот“ в проява на жестокост и бездушие.
Други авиокомпании обаче веднага се възползват от ситуацията и предлагат на руснака и котката му бонуси и безплатни пътувания.
Самият Галин признава, че е нарушил правилата, но заявява, че никога не би позволил Виктор да пътува в багажното.