Вече спокойно можете да черпите вдъхновение от бабите си, защото тези рокли толкова много приличат на пижамиСъщият стил спално облекло, който някога стигаше само до спални и будоари, сега се е превърнал в хитова лятна тенденция в облеклото.

В TikTok видеата, използвали хаштага #nightgown, са се увеличили с 200% през последните 12 месеца. Създателите на съдържание в Instagram показват същия ентусиазъм. 

Всъщност тази мода датира още от 16-17 век. В края на 18 век например френската художничка Елизабет Луиз Виже льо Брун рисува портрет на Мария Антоанета, последната кралица на Франция, облечена в рокля-риза и сламена шапка - типично бельо за жените по онова време. 

Години наред дизайнерите се опитват да овладеят същото чувство на шок, разкритие и вълнение, като представят на подиума основни елементи от бельото, като корсети, сутиени и нощници. За своето пролетно-лятно ревю през 1992 г. в Лондон, Джон Галиано се насочва към романтизма и чувствеността на комбинезони от 19-ти век, типични за френския двор. Наречена „Наполеон и Жозефина“, колекцията на Галиано включва прозрачни нощници, които разкриват изцяло бюста.

Снимка: Getty Images

На пролетно-лятното ревю на Calvin Klein през 1995 г. в Ню Йорк пък бяха представени копринени нощници с дантели на модели като Кейт Мос и Стела Тенант.

През 1997 г. дебютът на Стела Маккартни като дизайнер на Chloé добави още повече към тогавашната тенденция: с деликатни презрамки тип "спагети", в пастелни цветове и модели, които наистина изглеждаха като бельото, което се носи само в спалнята. 

Модното движение наистина се е променило от времето на портрета на Мария Антоанета - дори принцеса Даяна носеше мастилено синьо-черна рокля с дантела от Dior на Met Gala през 1996 г.

Снимка: Getty Images

Докато нощниците преди са били използвани като символ на сексапил, с техните оголващи кройки и копринена материя, днешната тенденция е обърната повече към нестандартните силуети.

Какво ги прави толкова специални?

Без значение как се носят, общото между всички тези романтични, широки рокли е комфортът. Може би това е останал навик от времето на пандемията през 2020 г., когато хората бяха задължени да си стоят вкъщи, а продажбите на спортни панталони и пижами скочиха драстично. Две години по-късно, когато ограниченията вече бяха свалени, се върнахме към дънките и панталоните - но копнежът за комфорт никога не ни напусна.

Нарастващата популярност на тези удобни облекла не се дължи само на жените. На Седмицата на мъжката мода в Милано през юни 2025 г., от Dolce & Gabbana показаха домашно облекло, свободни блузи и съответстващи раирани панталони и ризи, които наподобяваха пижами, припомнят от CNN.

Наградите "Златни глобуси" 2021 г. - вижте в следващото видео. 

Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK

Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM

Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK