Модните фенове определено не харесаха последната колекция на провокативната марка за клубно облекло Namilia, която беше представена на Седмицата на модата в Берлин.

Някои нарекоха бранда „токсичен“ и „ужасен“, след като по модния подиум се появи модел с най-обикновен бял потник, на който пише „I heart Ozempic”. Критиците побързаха да заклеймят марката заради това, че се възползва от противоречивия начин на отслабване с лекарство, което всъщност се използва за лечение на диабет.

Снимка: Getty/Istock Photos



Съоснователят на Namilia Нан Ли заяви, че критиците им пропускат смисъла: Това е "поп арт коментар и сатира", насочен към последната мания на индустрията за здраве и красота по бързите лекарства за отслабване.

Колекцията на Namilia за пролет/лятото 2025 г., озаглавена "Good Girl Gone Bad", акцентира върху манията на обществото по клюките за знаменитости и папарашките снимки, които доминираха в културата в началото на века. Линията включва кожени и дантелени панталони и мини поли, прилепнали облекла и множество тениски с лозунги като "Славата убива" и "Твърде красива за рехабилитация".

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Getty/Istock Photos



Въпреки опита си да обясни, че колекцията е сатирична, марката не успя да убеди модните фенове, които оставят своите негативни коментари в социалните мрежи и упрекват бранда, че насърчава хранителните разстройства и нереалистичните и потенциално вредни идеали за красота.



"Тази марка стана твърде влиятелна през последните няколко години, за да разпространява такива низки, повърхностни, капиталистически и токсични ценности", пише потребител в Инстаграм.

"Правим изявление/шега", а изявлението е просто "хранителните разстройства са готини и забавни и изобщо няма да съсипят живота ти", критикува друг.

"Каква лоша и отвратителна шега. Такъв срам", коментира трети.

„Как може да популяризирате употребата на лекарство, което е дефицитно и от което много хора имат нужда, за да живеят здравословно?", пита друг потребител в Инстаграм.



Съоснователят на марката Нан Ли заяви още, че вярва, че "модата е визуален инструмент за политически и културни изявления", който може да "провокира дискусия" за настоящата култура.

Снимка: Getty/Istock Photos



„Манията по Оземпик всъщност резултира в двоен стандарт в попкултурата", казва Ли. "От една страна, знаменитостите и техните последователи са готови да направят всичко възможно, за да се впишат във все още преобладаващия в попкултурата идеал за супер стройно тяло, но от друга страна, никой не е готов да признае, че злоупотребява с медикаменти, за да отговори на често нереалистичните очаквания на настоящите стандарти за красота."