Ако по-рано тенденцията за „голи“ рокли изглеждаше твърде смела на мнозина, сега се оказва, че всичко, видяно по-рано, не е била толкова провокативно. Полупрозрачните и дори напълно прозрачни тоалети вече се заменят такива, в които се създава много реалистична илюзия за напълно голо тяло.
Преди няколко седмици британското издание на "Дейли мейл" посвети цяла статия на рокля, с която беше облечена непозната жена по улиците на Лондон. Според материала тя изглеждала напълно „гола” в иначе цяла и непрозрачна рокля. Илюзията идва от това, че върху роклята е изобразено голо тяло с почти всички подробности от него.
Моделът е ва дизайнерката Лота Волкова, която "Дейли мейл" нарича "руската суперстилистка". Волкова пусна колекцията в сътрудничество с марката Jean Paul Gaultier, която и през 90-те години използва оптични илюзии, за да постигне подобен "шокиращ ефект".
В колекцията си Волкова "преформатира" други емблематични визии на Готие, включително известния сутиен с форма на конус, носен от Мадона по време на турнето Blond Ambition през 1990 г. Въпреки това, най-обсъжданата тема от колекцията Lotta Volkova x Jean Paul Gaultier е „голата“ рокля за 590 паунда (около 1344 лв.).
„Невероятна чест е да можете да изследвате архивите, да станете обсебени от тях, да попаднете в силата на този фетиш и да преосмислите емблематичните колекции на Gaultier в контекста на модата на 2022 г., правейки ги част от модерния гардероб“, казва Лота Волкова, цитирана от БГНЕС.
В интервю за сп. "Вог" дизайнерката споделя, че целта й е „да предаде на съвременната публика смелостта и хладнокръвието на стила на Жан-Пол Готие“.
„Неговата ера беше съвсем различно време в историята на модата, когато можете да експериментирате много наивно, невинно и да не се страхувате да бъдете смели и провокативни. Но това, което особено харесвам в Готие, е начинът, по който той винаги си играеше с класиката, независимо дали е елегантен или дори античен костюм, превръщайки тези неща в нещо провокативно, ексцентрично и съответстващо на времето“, обяснява Волкова.