Дизайнерът Джорджо Армани, който е на 89 години и продължава да е начело на модния си бизнес, е изготвил ясни правила за работата на компанията след смъртта му, съобщи Ройтерс. Собствеността ще бъде поделена между малка група хора. "Армани" вероятно няма да бъде листвана на фондовите пазари поне пет години.

Джорджо Армани, освен изпълнителен директор, на практика е единственият собственик на бизнеса, създаден от него и от покойния му партньор през 70-те години на 20-и век. През миналата година компанията отчете 2,35 млрд. евро приходи.

Снимка: Getty Images

Армани няма деца, които могат да го наследят, затова около наследството на италианския предприемач има множество спекулации.

Снимка: Getty Images

Съществува документ от 2016 г., съхраняван от нотариус в Милано и видян от Ройтерс, който указва начина на управление на компанията на Армани след смъртта му, както и такъв относно детайлите за съхраняване на работни места. Първият документ касае потенциалното листване на компанията, което не бива да се случва поне пет години след смъртта на Джорджо Армани, както и евнтуални сливания и придобивания. Относно модната линия, документът задава посока на "търсене на стойностен, модерен, елегантен и ненатрапчив стил с внимание към детайла и имиджа".

Снимка: Getty Images

Документът е следствие от среща, свикана от Армани през 2016 г. с цел установяване на нови правила за компанията, които ще влязат в сила след смъртта му, пише БТА.

Очаква се наследници на Армани да бъдат неговата сестра, трима други членове на семейството, работещи в компанията, дългогодишният му сътрудник Панталео Дел'Орко и благотворителна фондация.

Армани има по-малка сестра - Розана, две племенници - Силвана и Роберта, и един племенник - Андреа Камерана. Дел'Орко също се смята за част от семейството. Всички без Розана работят и участват в управлението на "Армани груп". Силвана и Дел'Орко ръководят дизайна и работят от десетилетия с Джорджо Армани. Според документа от 2016 г. бъдещите артистични директори на мъжката и дамската мода трябва да бъдат известни с класическите си линии в дизайна.

През 2016 г. Джорджо Армани създава фондация, която засега има символична роля, но в бъдеще ще има функцията да защитава бизнеса, основан от Армани и Джорджо Галеоти, който почина през 1985 г.

Снимка: Getty Images

В "Армани груп" работят почти девет хиляди души. Джорджо Армани винаги е защитавал независимостта на бизнеса си, особено след като френските мегакомпании придобиха италиански марки като "Гучи".