Забелязали ли сте, че Кейт Мидълтън, принц Уилям и другите членове от британската кралска фамилия често са снимани в автомобилите си без предпазни колани? Този факт, разбира се, има своето логично обяснение, което беше дадено от британски експерт по сигурността.
Майкъл Чандлър обяснява пред Daily Mail какви са мотивите за това решение – кралските особи се возят без колани поради „съображения за сигурност".
„Както можете да си представите, трябва да се предвиди възможност за най-бързото изваждане на кралската особа от превозното средство“, казва експертът по сигурността.
„Прави се оценка на риска, чийто резултат определя дали е необходимо да се вземат допълнителни предпазни мерки или не“, допълва Чандлър за решението дали да се носят предпазни колани или не.
Комфортът и външният вид също играят важна роля, особено за събития, на които кралските особи трябва да бъдат във военна униформа или официално облекло.
„Ако влизат и излизат от автомобил, кралските особи е по-малко вероятно да поставят предпазния си колан всеки път“, обяснява Чандлър. „При мъжете например, предпазният колан може да намачка ризата и това също може да е фактор за вземане на решение.“
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Членовете на кралските семейства невинаги се возят без колани. Оказва се всъщност, че те ги носят много по-често, отколкото хората предполагат.
„В случаите, когато пътуват сравнително бързо през Лондон или по магистрали, те със сигурност използват предпазни колани“.
Съвсем нормално е, ако обикновен човек се вози без колан в колата си, да бъде глобен, но не така стоят нещата, когато става дума за крал Чарлз. Причината за това е, че той има имунитет срещи съдебно преследване.
„По силата на един много стар законодателен акт - Хартата за правата от 1689 г. - монархията е установена като стояща над юридическите предизвикателства и съдилищата“, отбелязва Чандлър, който освен опит в областта на сигурността има и юридическа диплома.
„По-късно Законът за производствата срещу короната от 1947 г. позволява съдебни дела срещу правителството и службите на короната, но изрично изключва монарха.“
При другите членове на кралската фамилия се прилага т.нар. „оценка на риска“. Решенията за сигурност, взети от охранителите, е малко вероятно да бъдат оспорени от други членове на правоприлагащите органи.
Решението на кралското семейство да се откаже от предпазните колани в автомобила може да коства живота на някой от тях. С особена сила това важи при автомобилната катастрофа в Париж, която доведе до смъртта на принцеса Даяна през 1997 г. Тогава Даяна, приятелят ѝ Доди Файед и шофьорът Анри Пол загинаха, а бодигардът на Файед, Тревор Рийс-Джоунс, получи сериозни наранявания.
При разследването е установено, че по време на катастрофата никой от пътниците в колата не е бил с предпазен колан.
През август 2022 г. Дейвид Дъглас, бивш високопоставен служител в полицията, който помогна за изготвянето на официалния доклад закатастрофата - заяви, че доказателствата сочат, че предпазните колани са могли да спасят живота на пътниците.
„Ако те са били с предпазни колани, нашите експерти казват, че вероятно е имало 80 % вероятност да оцелеят при инцидента“, заявява тогава той в национален ефир. „Това все още щеше да е ужасно произшествие, те щяха да са тежко ранени, но вероятно нямаше да е фатално.“
Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK
Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM
Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK