Преди време една позната сподели с чувство за хумор и срамежлива усмивка, че докато върви по улицата си пуска музика от модни ревюта и се чувства като манекенка. Всъщност има научни основания това да е така.

Редица изследвания показват, че музиката има огромно влияние върху емоциите на хората и съответно - се отразява на настронието и поведението им. Ако си мислите, че музиката в магазините е случайно явление, грешите. Според някои от изследванията колкото по-бавно е темпото, толкова по-склонни са хората да се размотават и да прекарват повече време в магазина. 

Сигурно сте забелязали, че изборът на парчета е различен в зависимост от типа магазин - това, естествено е свързано и с хората, към които е таргетиран. По-младежките линии дрехи например са "озвучени" от модерни, бързи, често електронни сетлистове, докато в магазините за скъпи и луксозни стоки музиката е спокойна, обикновено чилаут или пък класическа. Целта на това упражнение е, освен интериорът и отношението в магазина, музикалното оформление също да кара клиентите да се чувстват на място.

Ако влезете в магазин, ориентиран към по-алтерантивни артикули да кажем, музиката е подбрана така, че да пасва на клиентелата - да се чувстват като у дома си и да са по-склонни да похарчат парите си.

Направете си експеримент - прекарвате ли повече време в магазините, в които музиката ви допада?