Патрисия Гереро е специалният гост в спектакъла “Любовна магия”, който ще бъде представен в рамките на гала вечерта на проекта „Еструна“ в НДК, на 5 декември. Когато говорим на фламенко танцьорката, всъщност става дума за елегантност и традиция, магия и чувственост и безкомпромисно придържане към истинен художествен образ. Започва да се занимава с танц в родния си град Гранада, впоследствие се премества в Севиля, за да доусъвършенства своето фламенко обучение в “Компания де данса де Андалусия” с учители като Рафаел Кампайо, Алехандро Гранадос, Хуана Амая, Исабел Байон и Андрес Марин. Носител е на най-престижното отличие на Биеналето в Севиля през 2012 г. като артист-откритие в спектакъла на Арканхел и Ла Академия де Пиачере “Las idas y las vueltas”.
Защо избрахте именно фламенкото?
Майка ми е танцьорка и от съвсем малка ми предаде любовта си към фламенкото и изкуството на танца. Мисля, че тя е изиграла най-важна роля за мен, до такава степен, че да се запаля по фламенкото и да го избера за своя професия.
Коя част на женското тялото най-ярко се показва в този танц? (ханш, ръце, шия, лице, крака или друго)
Във фламенко танца се използват всички тези елементи. Ръцете, китките и ханша са частите от тялото, които украсяват дамския фламенко танц и придават естетическата стойност на движението. Когато преподавам фламенко, обичам да работя върху всеки един от тези елементи поотделно и после се упражняваме да ги координираме заедно с краката - това е много важно за цялостната работа по фламенко техниката.
Опитвали ли сте да танцувате ръченица или друг български народен танц и как ви се струва?
Не съм имала късмета да уча български народни танци, това е нещо, което бих искала да сторя и сега при възможността да участвам в спектакъла в София ще се опитам да разбера и науча нещо за тях.
Коя за вас е най-силната любовна магия?
El amor brujo/Любовна магия на Антонио Гадес/ е била винаги референцията ни за основа на нашата хореография в този спектакъл. Музиката на Мануел де Фая е магична и великият Гадес е успял а я нарисува с изящно майсторство - само както той умее.
Кое свое участие считате за най-запомнящо се и защо?
Един от най-запомнящите се моменти на 2012 г. беше участието ми на Биеналето в Севиля в арабския дворец Алкасар с Арканхел и бароковия ансамбъл Академия де Пиачере със спектакъла "Las idas y las vueltas". Беше много специално да съм с толкова велики артисти на едно толкова идилично място, беше една паметна вечер и даже спечелихме наградата за най-добра музика, а аз бях наградена с отличието - "Окритие на Биеналето" за 2012 г.